مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد:

اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی استانی ترنم فتح و نیز سومین مرحله تئاتر سنگر ویژه تولیدات آثار هنری در حوزه‌ها دفاع مقدس، گروه‌ها موزیک یگان‌های نظامی و انتظامی به پایان رسید.
تصویر اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره افزود: ایران اسلام در پرتو خون شیهدان درقله‌های برافراشته علمی، نظامی و دیگر مسائل قرار گرفته ‌ولی با مشکل اقتصادی و فرهنگی متعددی روبه‌رو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با همت دولت جدید که پرچمدار مقابله با آسیب‌ها و مشکل پیش روی ایران اسلامی است بتوان در قالب برپایی چنین جشنواره‌هایی عبور کنیم.

مدیر کل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تاکنون 14 جشنواره و کنگره از سوی بنیاد حفظ آثار در سطح ملی و بین المللی با هدف کشف استعداد‌های هنر خارج از رانت‌هایی که در حوزه‌های هنر وجود دارد برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار کوشکی بیان داشت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس که مقام معظم رهبری به عنوان گنج در قالب ادبیات، سرود، فیلم، تئاتر، یاد کرده‌اند باید مورد توجه اهل قلم، هنر و نیز نویسندگان و کسانی که دست بر قلم دارند قرار گیرد.

بخشی از مشکلات فرهنگ بی توجهی به دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات فرهنگی بی توجهی به فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: برای برون رفت ازاین معضل، رهنمود مقام عظمای ولایت مبنی بر فعالیت صد برابری در راستای ساری و جاری شدن فرهنگ دفاع مقدس باید از تمامی ظرفیت‌های استفاده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: مشکلات اقتصادی با بر طرف شدن مسائل فرهنگی در قالب مقابله با تهاجم فرهنگی غرب محقق می‌شود. بیست درصد کتاب‌های منتشر شده، 270 تجدید چاپ یافته، تولید فیلم تئاتر حوزه دفاع مقدس نشان از ترغیب و تشویق جوانان به فرهنگ دفاع مقدس است.

هنرمند متعهد نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نیست

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در ادامه این همایش گفت: هنرمند متعهد بوده و نسبت به مشکلات جامعه حساس و بی تفاوت نیست و همواره دغدغه‌مند است.

تقی سهرابی با اشاره به اینکه هنرمند به تعبیر شهید آویبنی خانه خود را زیر آتشفان بنا می‌کند و تا هیچگاه آرام نخوابد، افزود: مقام معظم رهبری در مقدمه گام دوم می فرمایند در شرایط خودسازی و جامعه پردازی قرار داشته و باید فرامین معظم له را برای رسیدن به خودشناسی راهنمای عمل قرار دهیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس بیان داشت: دانستن رسالت، خود شناسی در قالب زانو زدن مقابل استاد، شب نخوابیدن، مبارزه با خوشی‌ها و نیز با ابزار هنر نیاز‌های جامعه را مطالبه شود از دیگر ویژگی‌های هنرمند مسئول و متعهد است.

373027