پرداخت این وام به متقاضیان / بانک ها دست به کار شدند

رئیس دفتر برنامه‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بانک‌ها به بیش از ۳۹۲ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن پرداخت کرده‌اند.
تصویر پرداخت این وام به متقاضیان / بانک ها دست به کار شدند

به گزارش سایت خبری پرسون،احمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن بیان کرد: تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر در سراسر کشور برای دریافت تسهیلات ودیعه برای اجاره مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، و از این تعداد، بیش از ۱ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر در سامانه tem.mrud.ir حائز شرایط اولیه شناخته شده‌اند.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه داد: از تعداد افراد واجد شرایط شناخته شده تاکنون ۹۱۳ هزار و ۳۶۴ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ متقاضی انعقاد قرارداد کرده‌اند.

این افراد تا آخر ماه رمضان صاحب خانه می شوند

خادمیان توضیح داد: بانک‌ها به یک سوم تعهدات خود برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن عمل کردند که انتظار می رود تا در ماه‌های پیش رو این همکاری تقویت شود.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از خرید ۹۰ هزار تن فولاد از طریق بورس کالا به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از بزرگ‌ترین خرید حوزه فولاد در بورس کالا برای نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد و امور دارایی، ۹۰ هزار تن کالا، شامل چهار نوع میل‌گرد پرمصرف مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان خریداری کرد.

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: این کار با هدف مدیریت زنجیره کالا از معدن تا مسکن انجام شده است و چندین پیامد دارد و با این کار عملا در سال پیش‌رو بخش عمده‌ای از عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها، بیمه می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی که در فرایند مراحل ساخت هستند، نگران افزایش قیمت تمام شده نخواهند بود.

وی تصریح کرد: این بزرگ‌ترین معامله خرید فولاد برای عملیات تولید مسکن در کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین از مراحل بعدی خرید در حوزه سایر مصالح، مانند سیمان در آینده نزدیک به نفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

پرداخت تسهیلات در بانک مسکن با سفته الکترونیکی

بانک مسکن اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن که سفته جزء وثیقه‌ها و تضمین‌های آن قرار دارد، می‌توانند نسبت به جایگزینی سفته کاغذی با سفته الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل ازبانک مسکن، با هدف توسعه خدمات الکترونیکی و پیشبرد طرح توسعه و تحول دیجیتال در بانک مسکن، پرداخت تسهیلات با استفاده از صدور سفته الکترونیکی امکان‌پذیر شد.

مشتریان بانک مسکن که قصد دریافت تسهیلاتی همچون قرض‌الحسنه ازدواج، مرابحه، فرزندآوری و ... را دارند می‌توانند با ورود به سایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir از طریق بخش خدمات الکترونیک، پیشخوان مجازی و انتخاب گزینه «سفته الکترونیکی» نسبت به صدور سفته الکترونیکی اقدام کنند. همچنین دریافت این خدمت با ورود به پیشخوان مجازی بانک از طریق همراه بانک مسکن و انتخاب گزینه «صدور سفته» امکان‌پذیر است.

در حال حاضر صدور سفته الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی و صرفاً برای ذینفعان حقیقی یا ذینفعی بانک مسکن امکان‌پذیر شده است و متقاضیان دریافت تسهیلات بانک مسکن و ضامنان آن‌ها باید امضای دیجیتال خود را نیز برای استفاده از خدمات سفته الکترونیکی فعال کنند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه، دسترسی آسان و ۲۴ ساعته، امنیت بالا و داشتن کد شناسایی مخصوص و منحصر به فرد و برخورداری از امضای دیجیتال از مزایای صدور سفته الکترونیکی بانک مسکن است که جایگزین سفته کاغذی شده است.

منبع: گسترش نیوز

612739