رهبر انقلاب:

باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم؛ رای ندادن هیچ دستاورد و فایده ای ندارد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است، تاکید کردند: ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.
تصویر باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم؛ رای ندادن هیچ دستاورد و فایده ای ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعی از رأی‌اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا، صبح امروز، چهارشنبه 9 اسفندماه 1402 با حضور در حسینیه امام خمینی رحمة الله علیه، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

- انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است. یکی از ارکان اصلی پیشرفت و رفع موانع پیشرفت است.

- انتخابات باید پرشور و پر جمعیت باشد. زیرا حضور مردم پای صندوق رای نشانه حضور مردم در صحنه‌های مهم اداره کشور است.

- ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

- بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی.

- اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچکس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.

- کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آنها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

اصلح کیست؟ هرکسی که در تقید به دین بهتر و جلوتر باشد، هرکسی که نسبت به استقلال کشور اصرار بیشتری داشته باشد، هرکسی که به مبارزه با فساد به طور جدی عقیده داشته باشد، هرکسی که نسبت به منافع ملی جدی‌تر است.

- بنده که بخواهم رای بدهم، فهرست‌های تهران را می‌آورم، همه را که آدم نمی‌شناسد، برخی را انسان می‌شناسد، برخی رو از دیگران می‌پرسد و بعضی را به افرادی که معرفی کردند اطمینان می‌کند و مجموعه‌ای را به عنوان نامزدهای مورد انتخاب در صندوق اسمشان را می اندازد، هر مقداری که ممکن است در این زمینه باید دقت کرد.

- خودسوزی افسر آمریکا نتیجه فضاحت سیاست‌های غرب در ماجرای غزه است. کار فضاحت سیاستهای خلاف بشری آمریکا به جایی می‌رسد که افسر نیروی هوایی آمریکا خودش را آتش می‌زند. یعنی حتی برای آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده، سنگین می‌آید و وجدانش آزرده می‌شود. البته بجای یک نفر، هزار نفر باید خودشان را آتش می‌زدند، غرق در فساد بودن نمی‌گذارد و یک نفر تصادفا وجدانش بیدار شده و خودش را آتش زده است. فرهنگ غربی خودش را معرفی و عریان کرد و خودش را لو داد که چقدر فاسد و منحرف و ظالم است. امیدواریم خداوند متعال نصرت کامل به اسلام و مسلمین و فلسطین بخصوص غزه عنایت کند.

منبع: تسنیم

611928