وزیر امور اقتصادی و دارایی: خبرهای خوب بورسی در راه است

سید احسان خاندوزی: تلاش ما این است که آن بخش از عوامل درون زا که در بازار موثر بوده است و می توان از طریق اخذ تصمیمات و سیاست های اقتصادی مجدد درباره آنها، چشم انداز را برای صنایع بورسی بهتر کرد در دستور کار قرار دهیم.
تصویر وزیر امور اقتصادی و دارایی: خبرهای خوب بورسی در راه است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه و دغدغه های سرمایه گذاران در بورس توضیحاتی ارائه کرد.

وی درباره راهکار دولت برای به ثبات رساندن وضعیت بازار سرمایه گفت: دولت در اواخر سال ۱۴۰۰ و در ۱۴۰۱ در چند نوبت مصوبه هایی با هدف کاهش ریسک ها و مخاطرات بازار سرمایه و افزایش چشم انداز سودآوری صنایع در بازار ارائه داد که تا اوایل امسال هم موثر بود.

خاندوزی ادامه داد: متاسفانه امسال و در برخی ماه ها هم به دلیل ریسک های خارجی که برای کل منطقه ما وجود داشت و هم به علت برخی مسائل داخلی، بازار وضعیت خوبی را شاهد نبود.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: امروز تلاش ما در دولت این است که آن بخش از عوامل درون زا که در بازار موثر بوده است و می توان از طریق اخذ تصمیمات و سیاست های اقتصادی مجدد درباره آنها، چشم انداز را برای صنایع بورسی بهتر کرد در دستور کار قرار دهیم.

خاندوزی تصریح کرد: مشخصا درمورد مصوبه ای که برای نرخ های مرتبط با پالایشگاه های کشور در دی ماه ابلاغ شده، یک جلسه در دفتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است و امیدواریم در جلسه دوم تصمیم گیری و خبر خوبی برای صنایع بورسی کشور از دل این جلسه مخابره شود که مردم و سرمایه گذاران در بورس هم از نتایج آن بهره مند شوند.

منبع: همشهری آنلاین

611173