نخستین دوره جایزه ملی فناوری نکست در اصفهان آغاز شد

اولین دوره رویداد جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) صبح امروز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.
تصویر نخستین دوره جایزه ملی فناوری نکست در اصفهان آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:این رویداد ملی که به ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور می‌اندیشد، در مرحله ثبت نام اولیه موفق به جذب ۲۴۰ طرح از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، فارس، گلستان، کرمان، آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، خوزستان، یزد، کرمانشاه، مرکزی، همدان، یزد و هرمزگان شد

از کل تعداد این طرح‌ها، ۲۸ طرح در زمینه «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت ۴»، ۲۰ طرح «اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک»، ۲۰ طرح «زیست فناوری و زیست مهندسی»، ۱۰ طرح «مشترک هوش مصنوعی و اتصال پذیری»، یک طرح «مشترک هوش مصنوعی و زیست فناوری» و ۳ طرح «مشترک زیست فناوری و اتصال پذیری» ثبت نام کردند.

با توجه به معیار‌های سخت‌گیرانه و دقیق این رویداد ملی فناورانه، ۸۹ طرح به مرحله ثبت نام نهایی رسید که ۸۶ درصد آنها از مبدأ شرکت‌های دانش‌بنیان به نکست راه یافته است. از میان شرکت‌های یاد شده در این مرحله با پراکندگی استانی تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان و ایلام، ۱۴ شرکت با فروش بیش از یک هزار میلیارد ریال، ۳۴ شرکت با فروش بین ۱۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال و ۴۱ شرکت با فروش بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته برای حضور در این رویداد ملی ثبت نام کردند.

موضوعات این رویداد در ۳ حوزه «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست‌فناوری و زیست مهندسی» است و در هر بخش ٣ نفر برگزیده انتخاب خواهد شد

به رتبه اول ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، به رتبه دوم ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم ٢ میلیارد تومان جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

اولین دوره جایزه ملی فناوری نکست از صبح امروز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه، دوم اسفندماه، ادامه خواهد داشت. در انتهای این رویداد و با برگزاری آیین اختتامیه، برندگان هر بخش اعلام خواهند شد.

اولین دوره رویداد جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

منبع: صدا سیما

610922