حسین دهقان:

هیچ سازمانی بدون نوآوری، آینده‌ای نخواهد داشت

رئیس بنیاد مستضعفان با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران عالی کشور به بحث نوآوری، اظهار کرد: هیچ سازمان یا موسسه اقتصادی بدون نوآوری، آینده‌ای نخواهد داشت
تصویر هیچ سازمانی بدون نوآوری، آینده‌ای نخواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین دهقان با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران عالی کشور به بحث نوآوری، اظهار کرد: هیچ سازمان یا موسسه اقتصادی بدون نوآوری، آینده‌ای نخواهد داشت و بحث تکنولوژی حتما باید در درون صنعت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اگر جایگاه خود را در بازار هر محصول پیدا نکنیم فقط منابع را تلف کرده‌ایم، ادامه داد: پیشتازان صنایع مختلف، نوآوران آن صنعت هستند. در چند دهه گذشته سهم دانش در محصول نسبت به سهم مواد اولیه رشد بسیار قابل توجهی یافته است و همه ابعاد صنعت در حال هوشمند شدن است. اگر هوشمند شدن را نپذیریم به تبع عقب افتادگی را پذیرفته‌ایم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان باید ظرفیت‌های نوآورانه خارج از خود را بشناسد و با آنها شراکت کند تا هم بنگاه‌های کوچک رشد کنند و هم صنایع بنیاد بروز و پیشرو شوند. باید قابلیت‌های سازمانی خود را برای پذیرش تحولات صنعتی آینده بالا ببریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر این‌که بنای برای رقابت با بخش خصوصی نداریم، اضافه کرد:توسعه سازمانی مقدم بر توسعه محصول و کالاست و تا زمانی که مدیران بزرگ فکر نکنند، رقابت در سطح جهانی ممکن نیست. اگر مدیری بتواند افراد مناسب را در جای مناسب بگذارد و ایده‌های نخبگان را عملیاتی کند آنگاه می‌توان گفت مهم‌ترین توسعه یعنی توسعه سازمانی رخ داده است.

دهقان گفت: باید در استفاده از فناوری‌ها پیشتاز باشیم اما به شرطی که این موضوع به گران کردن سرمایه‌گذاری منجر نشود. تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت هوشمندانه، یک کل واحد و مجهز به هوش مصنوعی اداره شود. از مجموعه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در داخل و خارج کشور به مجموعه اهداف سازمانی بنیاد کمک کنند، حمایت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

600077