استاندار فارس خبر داد:

بهره‌برداری از مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز

استاندار فارس گفت: در راستای رسیدن به زیر ساخت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، احداث مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
تصویر بهره‌برداری از مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز

ااستابه گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ استاندار فارس گفت: در راستای توسعه زیر ساخت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز به بهره،برداری رسید.
محمد هادی ایمانیه ظهر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های شیراز اظهار داشت: خلاقیت، نوآوری، قدرت تفکر که از سوی خداوند به بشر اعطاء نموده و مورد تأکید پیامران قرار گرفته است باید در راه اعتلاء و توسعه جامعه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در بازید سردار سلامی از نمایشگاه دستاورده‌های علمی افزود: دانشحویان صاحب ایده و خلاقیت نو در تمامی زیر ساخت‌های نوین علمی هستند و حمایت از جامعه هدف مهم‌ترین اهداف دست اندرکاران ایران اسلامی است.
استاندار فارس تصریح کرد: اگر به مراکز علمی و فناورانه بهاء دهیم راه صد ساله را از طریق میانیر به جایگاه برتر علمی دست می یابیم و در این مورد بر اساس سایت علمی کشور کاندا که رتبه علمی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیر نزولی را داشت‌هم اکنون با کمک این گونه مراکز در جایگاه ویژه‌ای در دنیا قرار گرفته‌ایم.
ایمانیه بیان داشت: شهردای شیراز با همکاری دانشگاه‌های استان فارس معضلات اجتماعی، به ویژه آسیب‌های اجتماعی، شامل اعتیاد، زنان و کودکان بد و بی سرپرست خانواده و نیز مقابله با بیماری‌های غیر واگیر سرطان، مرگ و میر ناشی از تصادف جاده‌ای، سکته مغزی، قلبی با روش خلاقانه و فناورانه را از طریق رویکرد علمی، عمرانی،اقتصادی‌‌، کار نرم‌ افزاری، سفارش پژوهش و تجلیل از پژوهشگران علاوه بر افزایش‌ 20 و 30 سال طول عمر، نخبگان را از حالت ایزوله و افسردگی خارج و متحول می کند.
وی اضافه کرد: پاکی، تمیزی، نظافت شهر و توسعه فضای ورزشی از دیگر مواردی است که استانداری فارس با تمام توان از آن حمایت و پشتیبانی می کند.
شهردار شیراز‌ در ادامه بهره‌برداری از مرکز نوآورانه گفت: مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز با اعتباری افزون بر 3 میلیارد تومان و با هدف رسیدن به شاخص‌های علمی، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی است.
محمد حسن اسدی در مورد جایگاه کشور ژاپن در حوزه فناوری و تولید فکر و اندیشه بیان داشت: بودجه کشور ژاپن در حوزه فناوری 2.5 برابر تمامی کشورهای جهان است و در این راستا برای رسیدن به توسعه باید با کمک شورا و شهرداری نسبت به راه‌اندازی مراکز فناورانه گام‌های اساسی برداشته شود.
وی تصریح کرد: ترویج، توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در شهر شیراز، شناسایی و توانمندسازی‌ متخصصان، دانشجویان، اساتید خلاق، نوآور، کارآفرین و ایحاد زمینه جذب درآمدهای اختصاصب داخلی و خارجی برای شهرداری است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اظهار داشت: حرکت در مسیر علم، فناوری، شهر هوشمند و ارتباط با مراکز علمی از جمله نگاه بلند پروازانه شورای اسلامی شهر شیراز است.
ابراهیم حسینی خاطر‌ نشان کرد: رسیدن شیراز سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت به شهری پیشرفته از طریق ایجاد‌ زیر ساخت‌های عمرانی و علمی محقق می شود.
رییس مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز در ادامه این مراسم افزود: احداث مرکز نوآوری در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر‌ حمایت از هسته‌های فناور وشرکت‌های دانش بنیان احداث شده است.
حجت رییسی اضافه کرد: مرکز فناوری در زمینی به مساحت ‌ 500 متر مربع و با استفاده از هوش مصنوعی کار نظارت بر باغات قصردشت شیراز به عنوان زیست بوم جهان را به صورت محازی بر عهده دارد.
این مسئول ابراز داشت: تجاری سازی ایده‌ها، فراهم آوردن امکانات و زیر ساخت‌ها برای‌ توسعه واحدهای فناور و ارائه خدمات مشاوره‌ای به سازمان‌های محلی، منطقه‌ای و ملی در حوزه‌های مرتبط از جمله دیگر مزایای این مرکز است.

611352