اجرای طرح "همیاران آرامش اجتماعی" تا ۳ سال آینده

سخنگوی پلیس از عملیاتی شدن طرح "همیاران آرامش اجتماعی" به منظور هم‌افزایی بیشتر فراجا و عموم مردم جامعه خبر داد.
تصویر اجرای طرح "همیاران آرامش اجتماعی"  تا ۳ سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا با حضور در مسجد جامع نارمک ( سمنگان) با اشاره به اجرای طرح " همیاران آرامش اجتماعی پلیس" اظهار کرد: فراجا طی یک سال گذشته تلاش کرده که با جامعه‌، ارتباط "شهروندمدار" را توسعه داده و بر مبنای آن حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه سالهاست پلیس می کوشد در پی مطالبات به حق مردم و حل و فصل موضوعات و منازعات محله محور( فرهنگی، اجتماعی،گاها اقتصادی و منازعات قدیمی وریشه دار) اقداماتی را سازماندهی کند، افزود: در اسکن جغرافیای محیطی و نگاه دوباره به نقش سایر نهادها، مشخص شده که در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود داشته و باید این ظرفیت‌ها در نظم سازی "مردم پایه" بالفعل شود.

به گفته سخنگوی پلیس "مشارکت مردم پایه" در پلیس‌ سایر کشورهای دنیا به ویژه در بخش آسیب‌های اجتماعی توسعه یافته و ضرورت آن بیش از پیش احساس می‌شود؛ در کشور ما نیز بخش‌هایی مانند مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها به شدت رشد پیدا کرده و این بخش از مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال اقدام و عمل است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: فراجا به دنبال ارائه خدمات ملموس‌تر با قابلیت اجرای بهتر به مردم است که در همین راستا با بهره گیری از پتانسیل‌های افراد و گروه‌های موثر از جمله سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، معتمدین، ریش سفیدان و شیوخ و ... طرح جامع " همیاران آرامش اجتماعی" را اجرایی می‌کند.

سردار منتظرالمهدی با اعلام اینکه وزارتخانه های کشور،بهداشت و درمان،فرهنگ و ارشاد، سازمان‌های امور مساجد و بهزیستی، مجلس شورای اسلامی، بسیج و آموزش و پرورش از جمله همکاران پلیس در اجرای "طرح آرامش اجتماعی محله محور" هستند؛ گفت: از ظرفیت‌ها و خدمات بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی این نهادها در جهت بهبود شرایط محلات و مناطق با محوریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بهره‌گیری می‌شود.

سخنگوی پلیس خاطرنشان کرد: در قدم اول این طرح ابتدا در مسجد جامع نارمک( سمنگان) و سپس در 3فاز در 3 هزار کلانتری از سال 1402 تا 1405 در جهت ارائه‌ خدمات صادقانه و افزایش رضایت‌مندی مردم از مجموعه بزرگ پلیس عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

600032