مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان 5 سال بیمه هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن اشاره به گسترش چتر بیمه در کشور گفت: به صورت خاص مادران به‌ ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان پنج سال اول زندگی بیمه هستند و درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
تصویر مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان 5 سال بیمه هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، انسیه خزعلی در افتتاحیه بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج که با موضوع سلامت زنان و خانواده صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ برگزار شد، اظهار کرد: سلامت زنان در خانواده موجب نشاط و شادابی می‌شود، مادر انتقال‌دهنده سلامت و آموزش‌دهنده سلامت در خانواده است و ضرورت دارد که این مسئله به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص مادران به‌ ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان پنج سال اول زندگی بیمه هستند و درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه وزارت بهداشت پوشش بیمه ناباروری را به صورت صددرصدی و با گره زدن به مجوزها در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار ارائه می‌شود و ارائه مشاوره‌های تلفنی به زنان و مادران موجب حفظ سلامت مادران و نوزادان شده است.

خزعلی ادامه داد: فعالیت‌های متعددی برای کودکان، نوزادان و مادران باردار در نظر گرفته شده و پایش‌هایی نیز برای زنان در میان‌سالی به‌ صورت پایش‌های میان‌دوره و سنجش سلامت افسردگی، بیماری‌های متعدد روانی و جسمی آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت سیزدهم در استان‌های مختلف، ایجاد و احداث پارک بانوان برای نشاط و تحرک و تفریح بانوان است، گفت: در بخش‌های مختلف ورزش همگانی و ورزش فردی شاهد رشد روزافزون بانوان هستیم؛ پیش از انقلاب تعدادی سالن ورزشی بانوان داشتیم، اما در حال حاضر ۵۲ فدراسیون مختص بانوان داریم و امیدواریم با توجه به تعدد روابط با کشورها که در مسئله فرهنگ عمومی داریم و با سنت‌های خاص خود این امر نیز در کشورهای همسایه گسترش پیدا کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران افزود: توانستیم برای زنان باردار و کودکان سبدهای غذایی رایگان داشته باشیم و ماهانه وضعیت جسمی و رشد آن‌ها تحت کنترل قرار می‌گیرد؛ کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر مادران باردار به عنوان دیگر دستاورد ایران پس از انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود و مرگ‌ومیر نوزادان نیز کاهش یافته است.

خزعلی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطلبی که باید در یک نشست بین‌المللی مطرح شود، سلامت خانواده و جلوگیری از رواج خانواده‌های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است، باید تلاش کنیم خانواده‌ها و محیط را نسبت به ویروسی که وارد کشورهای غربی شده و سلامت خانواده‌ها، سلامت جسمی و روانی آن‌ها را به خطر انداخته است، واکسینه کنیم.

منبع: ایمنا

600027