رنگ کردن موها با حنا برای خانم‌های حساس و باردار

حنا رنگ مویی است که به شما امکان می‌دهد در عین مراقبت از موهایتان، متناسب با تنوعی که دارد موهایتان را به رنگ طلایی، کاراملی، شکلاتی، مسی و قهوه‌ای تیره دربیاورد.
تصویر رنگ کردن موها با حنا برای خانم‌های حساس و باردار

به گزارش سایت خبری پرسون، در دنیای شگفت‌انگیز زیبایی، حنا یک گنجینه باستانی است که نه‌تنها به‌طور هنرمندانه روی بدن به‌خصوص دست‌ها استفاده می‌شود بلکه برای اکثر مادرها به‌ویژه مادرهای باردار یک رنگ موی مناسب و بدون خطر محسوب می‌شود.

این رنگ مو گیاهی است و به محافظت از موها و افزایش استحکام آنها کمک کرده و یک پوشش رنگی احیاکننده محسوب می‌شود. حنا رنگ مویی است که به شما امکان می‌دهد در عین مراقبت از موهایتان، متناسب با تنوعی که دارد موهایتان را به رنگ طلایی، کاراملی، شکلاتی، مسی و قهوه‌ای تیره دربیاورد.

در ادامه هر آنچه باید در خصوص حنا بدانید و استفاده از آن در دوران بارداری را بررسی می‌کنیم.

حنا با نام علمی Lawsonia inermis گیاهی است که در نقاط مختلف جهان اهمیت فرهنگی و سنتی بالایی دارد. از آنجایی که حنا حاوی ترکیبات فعالی از حمله لاوسون (رنگ نارنجی موجود در برگ‌های حنا) دارد به موها رنگ می‌دهد و باعث تقویت و استحکام آنها می‌شود.

برای استفاده از این رنگ موی طبیعی ابتدا به‌دنبال پودر حنای باکیفیت باشید. با افزودن آب ولرم خمیر یکدستی تهیه کرده و صبر کنید تا رنگدانه‌های آن آزاد شود. بعد از شستن و خشک کردن موها، خمیر را به‌طور یکدست روی ریشه موها تا نوک آنها پخش کنید و اجازه دهید چند ساعت روی موهایتان بماند.

نتایج پژوهشی که درNational Health Service به چاپ رسیده نشان می‌دهد که رنگ موهای شیمیایی روی رشد جنین تاثیر منفی می‌گذارد و رنگ موهای طبیعی مانند حنا یک جایگزین مناسب محسوب می‌شوند.

توصیه می‌شود خانم‌های باردار قبل از استفاده از هر نوع محصول آرایشی-زیبایی ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. در دوران بارداری پوست حساس‌تر می‌شود بنابراین برای اطمینان از بروز واکنش‌های آلرژیک حتما قبل از استفاده از حنا نیز تست پوستی انجام دهید.

توصیه‌هایی برای رنگ کردن موها با حنا

حنای باکیفیت، خالص و بدون افزودنی‌های شیمیایی خریداری کنید. کیفیت محصول روی میزان رنگ و مدت زمان ماندگاری آن تاثیر دارد. اگر برای اولین بار از حنا استفاده می‌کنید حتما قبل از استفاده کامل، مقداری حنا را روی پوست دست تست کنید تا از بروز هر نوع واکنش آلرژیک مطمئن شوید.

قبل از رنگ کردن موها، آنها را با شامپو بشویید. موهای تمیز و خشک بهتر رنگ می‌گیرند.

حنا دیرتر از رنگ موهای شیمیایی به موها رنگ می‌دهد. بنابراین باید صبور باشید و زمان بدهید تا موهایتان به درستی رنگ بگیرد. حین خرید محصول می‌توانید از فروشنده اطلاعات کافی را در خصوص محصول بگیرید.

نیازی نیست زیاده‌روی کرده و هر روز حنا به موها بزنید. اینکار باعث کدر شدن رنگ موها در طول زمان می‌شود. استفاده از حنا به میزان یکبار در ماه کافیست. بعد از گذاشتن حنا موها را با آب ولرم شست‌وشو دهید و در اولین شست‌وشو شامپو نزنید. چون حنا 24 تا 48 ساعت زمان لازم دارد تا به‌خوبی جذب موها شود.

منبع: سلامت

599999