درویشیان:

در چاله جمعیتی قرار داریم/ در سال های گذشته در جهت کاهش جمعیت تلاش کردند

بازرس ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته به جای اینکه برای افزایش جمعیت تلاش شود در جهت کاهش جمعیت تلاش کردند، گفت: وضعیت جمعیت در کشور بحرانی است و در چاله جمعتی قرار داریم.
تصویر در چاله جمعیتی قرار داریم/ در سال های گذشته در جهت کاهش جمعیت تلاش کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حسن درویشان صبح امروز در آیین افتتاح 54 واحدی از پروژه 200 واحدی نهضت ملی بهاران شهر جدید عمران امیرکبیر با تقدیر از تلاش‌هایی استان مرکزی به ویژه در موضوع مسکن که از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است، اظهار داشت: یکی از شعارهای رئیس جمهور در ابتدای دولت و در تبلیغات انتخاباتی، تولید یک میلیون مسکن در سال بود که تبدیل به قانون شد و مطالبه قانونی از دولت است که برخی از استان‌ها در این طرح موفق بودند و به میزان پیش بینی شده تحقق بخشیدند.

وی افزود: مهم‌ترین بخش در ساخت مسکن، تامین زمین است که در برخی از استان‌ها که مشکل جدی تامین زمین در مرکز وجود دارد که طی تفاهم‌نامه‌هایی با نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و غیره درصدد رفع این مشکل تلاش کردند اما این موضوع زمان‌بر است.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: عمدتا در شهرهای کوچک و روستاها مشکل مسکن و تامین زمین وجود ندارد به جز برخی از مناطق شمالی که محدودیت زمین وجود دارد. استان مرکزی در گزارشی که ارائه داشتند اقدامات بسیار خوبی در راستای تولید مسکن انجام داده‌اند.

درویشیان بیان کرد: تامین مسکن در افزایش سرمایه اجتماعی نقش مهمی دارد و به نظر بنده بیشترین شورای عالی که ریاست جمهور حضور پیدا کردند نیز شورای مسکن بود چراکه در افزایش سرمایه اجتماعی تاثیر به سزایی دارد، همچنین رئیس‌ جمهور در اکثر جلسات بر موضوع تسهیلات مربوط به مسکن، فرزندآوری و اشتغال تاکید داشتند و اگر در این زمینه همه دستگاه‌ها به ویژه مردم، بانک‌ها پای کار نباشند این مشکل برطرف نخواهد شد.

وی ادامه داد: تامین زمین برای فرزندآوری از موضوعات مورد تاکید ریاست جمهوری است، وضعیت جمعیت در کشور بحرانی است و در چاله جمعیتی قرار داریم که اگر در فرصت باقی مانده علاج نشود امکان جبران در آینده نخواهد بود، قانون جوانی جمعیت به مدت 7 سال آزمایشی تصویب شد و دلیل این امر این بود که از زمان ابلاغ و تصویب این طرح 7 سال بیشتر برای جبران وضعیت جمعیت وجود نداشته که اکنون 2 سال از تصویب طرح گذشته و تنها 5 سال برای برون رفت از بحران جمعیت زمان وجود دارد بنابراین همه باید در این زمینه به ویژه در حوزه زمین و مسکن تلاش کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین انگیزه مردم در جهت فرزند آوری و حل بحران جمعیت، تامین مسکن است که در سال‌های گذشته به جای اینکه برای افزایش جمعیت تلاش شود در جهت کاهش جمعیت تلاش کردند اما در این زمان کوتاه باید اقدامات انگیزشی برای ارتقای وضعیت انجان دهیم و برون رفت از بحران جمعیت به کار گیریم.

منبع: تسنیم

599463