طارمی کجاها در فوتبال اشک‌ ریخت؟

مهدی طارمی مقابل ژاپن در ترکیب تیم ملی حضور نداشت و از روی سکوها نظاره‌گر بازی تیم ملی بود و در پایان با گل جهانبخش و صعود ایران شروع به اشک ریختن کرد رفتاری که چند بار دیگر با حال و هوای متفاوت از این مهاجم سر زده بود.
تصویر طارمی کجاها در فوتبال اشک‌ ریخت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی ایران در حالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن رفت که مهدی طارمی به‌دلیل اخراج در بازی با سوریه، از حضور مقابل سامورایی‌ها محروم بود. طارمی کارت زرد اولش را به‌دلیل تمارض گرفت و کارت دوم را به‌خاطر قطع حمله مهاجم حریف. بعد از اخراج او تیم ملی تحت فشار قرار گرفت و چیزی نمانده بود حذف شود اما در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی در ضیافت پنالتی‌ها به پیروزی رسیدند. در آن لحظات گریه‌های طارمی روی سکو خیلی به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفت. با این حال این نخستین بار نبود که او به‌خاطر اتفاقات فوتبالی اشک می‌ریخت. دست‌کم ۳نوبت دیگر از گریه‌های طارمی در آرشیو ذهنی هواداران فوتبال ثبت شده است.

اشک اول

هفته آخر لیگ پانزدهم پرسپولیس به یک پیروزی پرگل مقابل راه‌آهن نیاز داشت تا قهرمان لیگ برتر شود. در فصلی که تیم برانکو بهترین فوتبال همه دورانش را بازی کرد و تیم از قعر جدول به صدر رسید، برتری با تفاضل۳ گل مقابل راه‌آهن می‌توانست حکم به قهرمانی سرخ‌ها بدهد. با توجه به فرم جادویی قرمزها، چنین بردی در دسترس به‌نظر می‌رسید و ورزشگاه پر شد. با این حال کار پرسپولیس گره خورد و هر چه از زمان بازی گذشت، استرس و فشار، روی عملکرد این تیم سایه انداخت. نهایتا هم پرسپولیس نتوانست بردی بهتر از ۲بر یک به‌دست بیاورد و قهرمانی را به‌خاطر تفاضل گل به استقلال خوزستان واگذار کرد. بعد از آن بازی هواداران پرسپولیس ایستاده اقدام به تشویق تیم محبوبشان کردند و البته طارمی هم به گریه افتاد.

اشک دوم

تیم ملی ایران به شکلی معجزه‌آسا در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی۲۰۱۸فرصت صعود پیدا کرد. ایران بعد از باخت به اسپانیا، مقابل پرتغال هم عقب افتاد اما یک ضربه پنالتی به سود یوزها اعلام شد که کریم انصاری‌فرد آن را گل کرد. در آخرین ثانیه‌های آن بازی و در شرایطی که می‌رفت تا کار به سود ایران تمام شود، طارمی یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد تا پس از حذف تیم ملی، فریاد حسرت سر بدهد و اشک بریزد.

اشک شوم

زمستان۹۹پورتو در لیگ قهرمانان اروپا در مسابقه‌ای دشوار به مصاف یوونتوس رفت. شاگردان سرجیو کونسیسائو بازی رفت را در خانه ۲بر یک بردند تا با وجود شکست ۳بر ۲در مسابقه برگشت، به‌خاطر گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله بعد برسند.
اتفاق ملتهب دیدار برگشت، اخراج مهدی طارمی بود. این بازیکن با وجود اینکه یک کارت زرد داشت، اوایل نیمه‌دوم به شکل ناشیانه بعد از سوت داور به توپ ضربه زد تا کارت دوم را بگیرد و اخراج شود. طارمی در دقایق باقی‌مانده فشار زیادی را تحمل کرد و در نهایت بعد از صعود تیمش، به زمین آمد و از شدت هیجان اشک ریخت.

نهایتا هم می‌رسیم به همین بازی آخر با سوریه که هواداران فوتبال جزئیات آن را به‌طور کامل به یاد دارند. در شرایطی که انتظار می‌رود بازیکنی با سن و سال طارمی حالا دیگر از گذشته درس گرفته باشد و اشتباهات قدیمی‌اش را تکرار نکند، او یک‌بار دیگر کارت مفت گرفت؛ مخصوصا اخطار اولش که به‌خاطر تمارض بود.

منبع: ورزش ۳

599460