«من کافرم به سیاست شما»؛ پاسخ اصلاح‌طلبانه به یک تحریم‌چی!

مدیرمسئول سایت اصلاح‌طلب با انتقاد از موضع افراطیون مدعی اصلاحات درباره تحریم انتخابات گفت: نتیجه رای ندادن‌های قبلی چه شد؟ به این سیاست شما کافرم.
تصویر «من کافرم به سیاست شما»؛ پاسخ اصلاح‌طلبانه به یک تحریم‌چی!

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش جهان‌نیوز، تشتت در میان اصلاح‌طلبان امر انکارناپذیری است. تندروهایی بانگ تحریم انتخابات سر می‌دهند اما بسیاری از اصلاح‌طلبان به این سیاست اعتراض دارند و می‌گویند اساسا کارکرد یک جریان سیاسی در انتخابات معنا می‌شود و فعالیت سیاسی با چریک بازی تفاوت دارد. البته کار تندروهای اصلاحات از تحریم انتخابات به حمایت از تروریست‌های همکار موساد که هفته گذشته اعدام شدند هم رسید.

در تازه‌ترین مورد، مدیرمسئول سایت انصاف‌نیوز با انتقاد از یکی از حامیان تحریم انتخابات، نوشت: آقای... در یادداشت‌هایی که هرچند روز از داخل زندان اوین منتشر می‌کند مواضعی در حد تکفیر کسانی می‌نویسد که بخواهند در انتخابات پیش‌روی رای بدهند و یا کاندیدا داشته باشند. عجیب است. خود او عمری انتخابات برگزار کرده و یا شرکت در انتخابات را با وجود شورای نگهبان و همه شرایط موجود توجیه می‌کرده، ولی حالا که بازنشست شده، تکفیر می‌کند. این اصلا اخلاقی نیست. ضمن این که هیچ منطقی هم در استدلال‌های او پیدا نمی‌کنم؛ مثلا چرا به هیچ‌کدام از این سؤال‌ها پاسخ نمی‌دهد: رای ندادن چه فایده‌ای دارد و دستاورد رای ندادن‌های قبلی چه بوده است؟ با رای ندادن در چه مدتی چه نتیجه‌ای می‌گیریم و چه تضمینی برای آن می‌دهید؟ آیا می‌پذیرید که رای ندادن شما در واقع خالی کردن زمین برای راهیابی راحت‌تر تندروهاست؟ آیا مسئولیت تبعات منفی رای ندادن مثل افزایش محدودیت داخلی و فشار و تحریم اقتصادی خارجی را می‌پذیرید؟

این که گفته شود «ما نباید به کودتای انتخاباتی ۱۴۰۲ رسمیت بخشیم و از یاد نبریم که در شرایط کنونی، رساترین رای اعتراضی، رای ندادن است»، خب مگر سال ۱۳۷۶ و سال ۱۳۹۲ رای به خاتمی و روحانی به‌نوعی رای اعتراضی نبود؟ آیا آنها صدایش بیشتر شنیده شد یا رای اعتراضی در قالب تحریم انتخابات در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ که به ریاست قالیباف و رئیسی منجر شد؟ در سال ۹۲ هم کسانی مخالف رای دادن بودند و می‌گفتند که «چه انتخاباتی؟ رئیس‌جمهور ما در حصر است». ولی واقعیت روی زمین چیز دیگری بود و نمی‌شد زندگی را با خیال چرخاند. همان‌ها سال ۹۶ رای دادند. این که ایشان در یادداشت‌های قبلی به صراحت گفته «با معرفی نامزد ظلم‌شویی نکنیم و از کودتای انتخاباتی قبح‌زدایی نکنیم»، معنایی غیر از تکفیر کسانی ندارد که از روی دلسوزی از آبروی خود گذشته‌اند تا بلکه چند میانه‌رو به نفع بهبود شرایط زندگی حداقلی به مجلس آینده بروند. آقای...! لطفا این‌قدر راحت حکم نکن. من به این سیاست شما کافرم!».

یادآور می‌شود فرد مورد انتقاد انصاف‌نیوز همان کسی است که رئیس ستاد انتخابات در دولت خاتمی بود و به ادعای محسن هاشمی، با دستکاری در نتایج انتخابات، مانع از راهیابی مرحوم هاشمی رفسنجانی به مجلس ششم شد.

منبع: کیهان

599257