استاندار سمنان:

کاهش خام‌فروشی در معادن سمنان

سید محمدرضا هاشمی گفت: تعداد واحدهای فرآوری معدنی از سه واحد در این دولت به ۱۸ واحد رسیده و به معنی کاهش خام‌فروشی در معادن استان سمنان است.
تصویر کاهش خام‌فروشی در معادن سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمدرضا هاشمی امروز (۱۴ بهمن ماه) در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دولت (روایت پیشرفت) و معرفی خدمات کسب و کار استان سمنان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، اظهار کرد: برای کاهش خام‌فروشی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان استفاده شده است.

او با تقدیر از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی، ادامه داد: این نمایشگاه فقط گوشه‌ای از عملکرد دولت در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سمنان از استان‌های پیشرو در اشتغال است، گفت: به‌دنبال این هستیم که در راستای توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، با بهره‌گیری از ظرفیت خدمات کسب و کار به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فرآیند تامین مالی واحد صنعتی و معدنی کمک کنیم.

استاندار سمنان بیان کرد: بهترین زمینه برای ایجاد فرصت شغلی برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات کسب و کار در استان است.

وی بر لزوم پرهیز از رویکردهای سنتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تاکید و اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ اولویت نخست استان، حمایت مالی از واحدهای دانش‌بنیان است.

هاشمی تاکید کرد: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی استان، بنیاد نخبگان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی برای کمک به اشتغال فارغ‌التحصلان دانشگاهی طرح و ایده ارائه دهند.

وی از این دوره به‌عنوان عصر دیجیتال نام برد و گفت: استان سمنان پتانسیل بالایی در حوزه اقتصاد دیجیتال دارد و باید از این ظرفیت بهره بیشتری ببرد.

استاندار سمنان اظهار کرد: پیشبرد اهداف عالی دولت در دستگاه‌های اجرایی و توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مد نظر از طریق جدایی از روش‌های سنتی و پر رنگ‌تر کردن نقش شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش میسر خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و علم پایه می‌توان برای تقویت رشد اقتصادی و افزایش فرآوری معادن استان در راستای ارتقای اقتصاد استان به بهترین شکل استفاده کرد. استان سمنان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصادی با ثبت کمترین میزان نرخ بیکاری، کاهش تورم، رشد اقتصادی، احیای واحدهای راکد از استان‌های پیشرو و سرآمد در کشور است.

استاندار سمنان افزود: مردم استان سمنان همان‌گونه که در بسیاری از حوزه‌ها رتبه و جایگاه نخست و برتر کشوری را دارد، در انتخابات ۱۱ اسفند نیز که یک فریضه شرعی و دینی است، در پای صندوق‌های رای حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا

599003