شکارچی غیرمجاز در دام ماموران حفاظت محیط زیست

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست هنگام عملیات گشت در یکی از مناطق شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی شدند.
تصویر شکارچی غیرمجاز در دام ماموران حفاظت محیط زیست

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از از روابط عمومی دادگستری خوزستان، رضا علی‌نسب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه اظهار کرد: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه هنگام عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در یکی از مناطق شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز شدند.

وی تصریح کرد: از این شکارچی ۱۳۲ قطعه پرنده یاکریم و یک قطعه پرنده شکاری بهله سارگپه پابلند و ادوات و وسایل ارتکاب جرم کشف و ضبط شد.

علی نسب بیان کرد: متهم پس از دستگیری و تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری به زندان معرفی شد.
دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: طبق بند «الف» ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، صید و زنده‌گیری گونه‌های وحشی بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

علی‌نسب با هشدار نسبت به هرگونه اقدام غیرقانونی علیه حیوانات و پرندگان وحشی، گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مطابق با ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی، اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید، به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از ۲۴۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

منبع: فارس

598869