دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی

رئیس اداره محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم برای طی کردن مراحل قانونی در بازداشت به سر می برد.
تصویر دستگیری شکارچی غیرمجاز پلنگ ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، علی فرهی با اشاره به دریافت گزارش اقدامات مجرمانه یک شکارچی غیر مجاز در شهرستان رودبار، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت اداره تحقیقات خود را در خصوص این گزارش آغاز کرده و با بررسی موضوع، صحت گزارشات دریافتی تأیید شد.

وی افزود: متهم و مخفیگاه وی و با همکاری اداره پلیس اطلاعات شهرستان رودبار اقدام و دریافت دستور قضائی وارد منزل وی شدند.

فرهی افزود: در تفتیش انجام شده از منزل مسکونی متخلف بقایا لاشه و پوست متعلق به گونه پلنگ ایرانی، بقایا و پوست گونه مرال و همچنین پوست یک رأس گراز کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشت که پلنگ را تقریباً ۶ ماه قبل در یکی از مناطق جنگلی شهرستان رودبار شکار کرده است.

فرهی افزود: متهم در حال حاضر با دستور قضائی در بازداشت بوده و پرونده‌ای با طرح شکایت از سوی اداره رودبار به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: پلنگ ایرانی و مرال جز گونه‌های حفاظت شده و در معرض انقراض بوده که جرایم ضرر و زیان آنها در مجموع یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال است که علاوه بر آن جرایم و محکومیت‌های دیگری نیز از سوی مراجع قضائی برای این مجرم صادر می‌شود.

406841