بهادری جهرمی:

رئیس جمهور به دستگاه های مسوول برای اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد

سخنگوی دولت گفت : رئیس جمهور در جلسه دولت تاکید جدی نسبت به همه دستگاه های مرتبط در مورد قانون هوای پاک داشتند.

تصویر رئیس جمهور به دستگاه های مسوول برای اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مصوبات جلسه هیات دولت گفت: درآستانه روز هوای پاک قرار داریم طبق معمول رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای به دستگاه های مسوول درباره قانون هوای پاک داشتند که علی رغم این، این موضوع بلند مدت است و ساختارهای لازم در این زمینه به نوعی به باز نگاه جدی تری نیاز دارد، ولی از کارهای کوتاه مدت هم نباید غافل شد و با سرعت هر چه بیشتری باید بتوانیم شاهد بهبود وضعیت به ویژه آلودگی هوا در کلانشهر ها که با این مشکل مواجه هستند، باشیم.

سخنگوی دولت افزود: از جمله نگاه‌های بلند مدت‌تری که دولت در این زمینه دارد این است که بنا بر پیشنهاد و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی نهضت و پویش مردمی کاشت نهال در دستور کار قرار گرفته که با نگاه به جوانب مختلف مساله و موضوع این پویش بتواند پیش برود و به حرکت بیافتد تا کمک کار بلند مدت تری دراین زمینه باشد. رییس جمهور نیز در این مورد امروز در جلسه دولت تاکید جدی را نسبت به همه دستگاه‌های مرتبط داشتند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همچنین رییس جمهور به تناسب گزارشی که وزیر آموزش و پرورش از وضعیت حمایت خیرین مدرسه ساز در استان های مختلف کشور و مشارکت خوبی آنها در ساخت و ساز و بازسازی مدارس کشور داشتند، رئیس جمهور تشکر ویژه ای از خیرین مدرسه ساز داشتند و بر ضرورت الگو گیری از همین مسیر در سایر حوزه های عمومی و اجتماعی تاکید داشتند.

وی با اشاره به برخی از مصوبات متعدد هیات دولت گفت: بنا بر پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور دولت با اختصاص اعتبار ات و تسهیلات بانکی به منظور اجرای عملیات پایدار سازی مخاطرات زمین و جلوگیری از لغزش و آسیب ها در استان چهار محال و بختیاری موافقت کرد که اقدامات پیشگیرانه برای مقاوم و پایدار سازی در این استان هزینه شود.

وی یادآور شد: پیش از این هیات دولت مصوبه‌ای را درباره تعیین کمک هزینه پرداختی به مجموعه سازمان بهزیستی و مراکز غیر دولتی تحت نظارت این سازمان جهت خدمت به معلولان و افراد دارای آسیب های نخاعی داشت که بخشی از این مصوبات مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات مجلس واقع شده بود. و دولت اصلاحی را در این مصوبه انجام داد؛ امید است با همراهی مجلس و هیات تطبیق بتوان کمک موثری به معلولان در این زمینه داشت.

457889