جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی ۷۲ هزار معلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۲ هزار نفر در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
تصویر جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی ۷۲ هزار معلم

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا مراد صحرایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ و سهمیه جذب معلم از این طریق برای ورودی مهر ۱۴۰۳ در مدارس توضیح داد: در سال ۱۴۰۳ ما بیشترین استخدام تاریخ کشور را خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌های اولیه سال آینده ۷۲ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: حدود ۷۲ هزار نفر در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

رضا مراد صحرایی پیش‌تر نیز از استخدام ۷۲ هزار معلم در سال آینده گفته بود، اما زمان آزمون آن نکته‌ای بود که او در این گفتگو به آن اشاره کرد.

او در ادامه تصریح کرد: البته، تلاش مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی این است که آزمون سال آینده، پیش از اسفند [سال جاری] برگزار شود و بخش تکمیلی آن حداکثر تا خردادماه [سال آینده] به پایان برسد، تا برای نخستین بار پس از یک دهه، آموزش‌های پیش از ورود به کلاس انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اعتراضاتی که برخی از داوطلبان به روند ارزیابی تکمیلی امسال داشتند، اظهار کرد: مسئله اعتراض داوطلبان به نتایج ارزیابی تکمیلی به نظرمان طبیعی است. با توجه به اینکه در آزمون ابتدایی حدود ۵۳۵ هزار نفر شرکت کرده و تنها ۲۷ هزار نفر، پذیرفته شده‌اند، قابل فهم است که داوطلبان با نمره‌های در مرز قبولی نیز به نتایج اعتراض داشته باشند.

صحرایی اضافه کرد: تجربه امسال مورد دقیق‌ترین تحلیل و بررسی قرار گرفته و بر اساس این بررسی‌ها، سال آینده قصد داریم به گونه‌ای اقدام کنیم که فرآیند ارزیابی شفاف‌تر از سال جاری باشد و زمینه ایجاد اعتراض به حداقل ممکن برسد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی، نگرش دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه به وزارت آموزش و پرورش را بررسی و اعلام کرده که این برنامه دچار فقدان ایده‌محوری و نگاه کلان به حوزه آموزش است و تمام احکام آن، «جزئی» و «بخشی» هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌های عمومی، آموزش و پرورش تابع نظرات مراجع نظارتی است و هرگاه احساس شود فردی حقش ضایع شده، این نهاد‌ها راه بررسی مجدد را باز گذاشته‌اند، عنوان کرد: پرونده برخی از این افراد که معتقد بودند پرونده آن‌ها باید مجددا رسیدگی شود، رسیدگی شد و بعضا پذیرفته شده‌اند؛ بنابراین آنچه که مهم است، انتخاب معلم خوب به عنوان یک امانتدار قابل اعتماد برای مردم شریف ایران است که در اجرای آن به غایت خواهیم کوشید.

گفتنی است، در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد برمبنای این بند آموزش و پرورش می‌تواند برای تامین بخشی از نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون استخدام با توجه به رعایت ضوابط و مقررات از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه‌های سراسر کشور، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» اقدام نماید.

منبع: فرارو

587208