مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف از فردا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف از فردا آغاز می‌شود و امیدواریم با همراهی نوجوانان و جوانان آیین اعتکاف شایسته‌ای را داشته باشیم.
تصویر آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف از فردا

به گزارش سایت خبری پرسون، از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی آیین اعتکاف در اردبیل، اظهار داشت: مساجدی را در نظر گرفتیم تا برخی افراد که علاقه‌مند هستند به صورت خانواده‌محور آیین معنوی اعتکاف را برگزار کنند، در مساجد حاضر شده و امکان برپایی آیین‌های اعتکاف را به شکل خانوادگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال همچنین تلاش می‌کنیم تا کودکان در کنار مادرانشان در این مراسم حاضر شده و امکان بهره‌گیری از فیوضات نیمه ماه رجب برای این خانواده‌ها فراهم آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مراسم اعتکاف امسال در بیش از 50 مسجد استان از پنجم تا هفتم بهمن ماه مصادف با 13 تا 15 رجب برگزار خواهد شد.

جعفرزاده افزود: رویکرد امسال آیین اعتکاف توجه به روح معنوی مراسم و مشارکت اعضای خانواده در اعتلای روح و جسم مخاطبان است تا امکان پرورش عواطف و احساسات پاک و معنوی برای نسل نوجوان و جوان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف در مساجد از فردا آغاز می‌شود و امیدواریم با همراهی نوجوانان و جوانان آیین اعتکاف شایسته‌ای را در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای پالایش روح و روان است و قطعا حضور گروه‌های سنی نوجوان و جوان فضایی را فراهم می‌آورد تا بیشتر در مسیر معنویت و عبودیت الهی گام‌های جدی برداشته شود.

جعفرزاده بیان کرد: با همراهی هیأت امنای مساجد در مناطق مختلف شهر تلاش بر این است تا کمک خیرین را برای برگزاری شایسته این مراسم جمع‌آوری کرده و امکان تأمین سحری و افطاری ساده را برای معتکفان مهیا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: برنامه‌های متنوعی برای اعتکاف امسال پیش‌بینی شده که علاوه بر سخنرانی، ادعیه خوانی و مناجات، سعی بر این است تا محافل روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تفسیر نیز در مساجد برای معتکفان و علاقه‌مندان برپا شده و مهیا باشد.

منبع: تسنیم

587145