رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است، گفت: مدارس تطبیق پذیرند و با همه رشدها خود را وفق می‌دهند، همچنین هر چقدر مدرسه مردمی باشد، نگاه به آینده را تامین می‌کند.
تصویر ۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، میدرضا خان محمدی امروز در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران اظهار کرد: آینده به سرعت در حال تغییر است، اگر دانش آموز اکنون در مدرسه‌ای در حال تربیت است، ۱۵ سال آینده باید با رشد فناوری خود را وفق دهد.

وی افزود: در سه بطن فضا و تجهیزات، تربیت معلم و کتب درسی باید به آینده توجه کنیم، اگر بخواهیم به آینده فکر کنیم یا مدارس را برای آینده تجهیز کنیم، باید به این سه مورد توجه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دارایی که برای آن هزینه می‌شود، مبتنی بر آینده نباشد، وقت بیهوده گذاشته‌ایم، ما دیگر نمی‌توانیم به عقب برگردیم، در این زمان دانش آموز را باید برای این مقاطع آماده کنیم.

خان محمدی با بیان اینکه الکنون حدود یک میلیون معلم داریم، گفت: این افراد با خوش فکری می‌توانند دانش آموزان را به سمت آینده هدایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ملی مدارس آینده ، گفت: ۱۷۰ طرح در این رویداد به مرحله داوری رسید که امیدواریم این طرح‌ها هم در طرح‌های آموزشی و کتب درسی افزایش یابد. از این میان در حوزه فناوری ۵۵ طرح، تجهیزات آموزشی ۱۶ طرح،معماری ۳۱ طرح، سکو و نیم افزار آموزشی ۲۵ طرح و ۲۰ طرح سلول‌های خورشیدی دریافت شده است.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: آگاهی و تربیت دانش آموزان باید در مدرسه شکل گیرد که در این خصوص معماری مدرسه بسیار تاثیرگذار است، ۱۰ طرح برای نقش محله در تعلیم و تربیت داشتیم که باید به سرعت آن را تقویت کنیم.

وی افزود: ۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است،همچنین امروز از ۱۰ طرح برگزیده و یک طرح دانش آموزی هم تقدیر می‌شود.

خان محمدی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های خوبی هم با شرکت‌های دانش بنیان امضا شده و از آنها نیز حمایت می کنیم، گفت: رویداد ملی مدارس آینده می‌تواند فرصتی برای عقب نماندن نظام تعلیم و تربیت از سرعت تغییرات باشد لذا از همه متخصصان و کارشناسان دعوت می شود تا این موضوع را جدی بگیرند.

رویداد ملی «مدارس آینده» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری با افق‌گشایی‌های بلندمدت و آینده نگرانه امروز سه شنبه ۲۶ دی در دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

586572