۱۴۵ رأس دام سبک قاچاق در کردستان کشف شد

جانشین مرزبانی کردستان گفت: مأموران با کنترل مرزهای استان، 145 رأس دام سبک قاچاق به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال را مهار و از خروج غیرقانونی آن‌ها از کشور جلوگیری کردند.
تصویر ۱۴۵ رأس دام سبک قاچاق در کردستان کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ محسن دالوند اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق، مرزبانان هنگ‌های مرزی مریوان، بانه و گروهان مستقل بسطام با مجموعه‌ای از اقدامات فنی و عملیاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو قصد خارج کردن تعدادی احشام به کشور همسایه را دارند، در این راستا مأموران مناطق مرزی را تحت کنترل خود گرفتند.

وی افزود: مأموران توانستند با کنترل مرزهای استان، 145 رأس دام سبک قاچاق به ارزش 10 میلیارد و 150 میلیون ریال را مهار و از خروج غیرقانونی آن‌ها از کشور جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اینکه قاچاقچیان با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه از محل متواری که تلاش‌ها برای دستگیری آنان ادامه دارد، تصریح کرد: مرزبانان به طور شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی با بهره‌گیری از تجهیزات فنی به رصد کامل نوار مرز پرداخته و با هرگونه تردد غیرمجاز و قاچاق مقابله می‌کنند.

شهرستان مرزی بانه با بیش از 158 هزار نفر در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 84 کیلومتر مرز با کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان دارد.

منبع: تسنیم

585911