بارش برف و باران از بامداد امروز در کردستان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: سامانه بارشی از امروز تا روز دوشنبه 25 دی ماه هفته آینده در سطح استان ادامه خواهد داشت
تصویر بارش برف و باران از بامداد امروز در کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم صدیقی با اشاره به بارش برف و باران از بامداد امروز در کردستان؛ از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه 25 دی ماه جاری هفته آینده به ویژه نیمه غربی استان ادامه خواهد داشت اما در نیمه شرقی به نسبت کمتر است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در مناطق سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف و در مناطق گرمسیر بارندگی است، گفت: فردا پنج‌شنبه تا روز جمعه این سامانه بارشی تضعیف و تنها در مناطق غربی به صورت پراکنده بارش خواهیم داشت اما از عصر روز جمعه سامانه جدید مجدد وارد استان شده و بارش‌ها در روز شنبه هفته آینده تقویت می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه در صوت عدم تغییرات پیش‌بینی، روز شنبه هفته آینده بارش قابل ملاحضه در مناطق غربی و مرکزی استان خواهیم داشت، افزود: بارش برف و باران، کولاک برف در گردنه‌ها و نواحی مرتفع، وزش باد گاهی شدید، مه و کاهش دید از دیگر پدیده‌های این سامانه بارشی است.

وی خاطر نشان کرد: مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران و غرب شهرستان‌های سنندج و سقز منطقه اثر این سامانه بارشی است.

صدیقی درباره وضعیت دمایی توضیح داد: همزمان با این سامانه بارشی، دمای هوای سطح استان یک تا 2 درجه کاهش می‌یابد.

وی متوسط میانگین دمای 24 ساعت گذشته را 0.2- درجه ذکر کرد و بیان داشت: در همین مدت کامیاران با حداقل دمای 5- درجه و مریوان با 16.1 درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کردستان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به اینکه دمای سنندج نیز در شبانه‌روز گذشته بین 2 تا 14 در نوسان بود، عنوان کرد: دمای مرکز استان امروز نیز بین 1- تا 6درجه، فردا پنج‌شنبه 2- تا 10 درجه و جمعه 2 تا 8 درجه خواهد بود.

در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان کردستان بارش باران و برف گزارش شده و با توجه به کولاک شدید و کاهش دید در گردنه‌ها، تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

منبع: تسنیم

585769