گاز مونو اکسید کربن جان 4 نفر از اهالی زنجان را گرفت

رییس اورژانس زنجان گفت: گاز مونوکسید کربن جان یک خانواده 4 نفری از اهالی زنجان را گرفت.
تصویر گاز مونو اکسید کربن جان 4 نفر از اهالی زنجان را گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، داریوش تقی‌لو با بیان اینکه در فصل سرما یکی از شایع‌ترین حوادثی که اورژانس را وادار به ارائه خدمت می‌کند، مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن است، گفت: در همین راستا صبح سه‌شنبه در ساعت ۶ و ۲۳ یک مورد گزارش در این مورد اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه، که در خیابان فرودگاه زنجان اتفاق افتاد، یک خانواده ۴ نفره دچار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن شدند، اظهار کرد: دلیل اصلی رخ دادن این حادثه، نشت گاز از آب‌گرم‌کن گزارش شده بود.

تقی لو با یادآوری اینکه یک کد آمبولانس کوی فرهنگ و بهشتی به محل این حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: بعد از اعزام آمبولانس به محل حادثه، حادثه‌دیدگان برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌وطنان در فصول سرد سال حتماً باید موارد ایمنی و نحوه استفاده از وسایل گازسوز را رعایت کنند، عنوان کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغم رایج‌ترین علائم مسمومیت حاد با گاز مونو اکسید کربن است.

تقی‌لو تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در فصل زمستان افزایش می‌یابد، به همین خاطر هم‌وطنان باید ضمن اطمینان از استاندارد بودن این وسایل، نحوه استفاده از آن و رفع عیوب احتمالی را نیز فرا بگیرند.

منبع: مهر

575553