مسمومیت گازی در صدر حوادث هفته گذشته

رئیس مرکز اورژانس استان تهران با اشاره به افزایش ماموریت های اورژانس از مسمومیت ۷۸ نفر در حوادث انتشار گاز منواکسید کربن در هفته گذشته خبر داد.
تصویر مسمومیت گازی در صدر حوادث هفته گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسماعیل توکلی روز شنبه درخصوص حوادث هفته گذشته از اول تا هشتم دی ماه اظهار کرد: طی این مدت در مجموع ۲۵ هزار و ۵۱۰ مأموریت سه درصد افزایش نسبت به هفته گذشته در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها پنج هزار و ۹۰۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که پنج درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بوده و همچنین ۱۹ هزار و ۶۰۷ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

به گفته وی، در این مدت ۷۲ هزار و ۶۹۶ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که ۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته که از این تعداد متأسفانه ۲ هزار و ۸۹۷ مزاحم ۳۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته با این مرکز بوده است.

رییس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، سه هزار و ۸۳۳ مورد حوادث ترافیکی ۱۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته و ۲۳ هزار و ۲۴۵ مورد حوادث غیرترافیکی ۹ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بوده است.

به گفته وی، در هفته گذشته، اورژانس هوایی ۶ سورتی پرواز داشته که در پی آن هفت نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

توکلی یادآور شد: تصادف کامیون، مزدا و پراید با پنج مصدوم و مسمومیت با گاز منو اکسید کربن با ۱۲ مسموم از حوادث مهم این هفته بوده است.

منبع: ایرنا

574108