معرفی ۵ ارز دیجیتال با پتانسیل افزایش قیمت در آشفته بازار کنونی!

در این مطلب، شرایط فعلی و پتانسیل رشد پنج ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم که احتمالاً می‌توانند بر بازار تسلط داشته باشند.
تصویر معرفی ۵ ارز دیجیتال با پتانسیل افزایش قیمت در آشفته بازار کنونی!

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از تأیید ETFهای اسپات بیت کوین، پیش‌بینی می‌شد که با تأیید این صندق‌ها، قیمت بیت کوین و به دنبال آن، سایر آلت‌کوین‌ها افزایش یابد، اما این اتفاق نیفتاد و معامله‌گران با خروج از معاملات و سیو سود خود، منجر به کاهش قیمت این ارز دیجیتال تا ۴۱۵۰۰ دلار شدند.

در پی این موضوع، برخی از تحلیلگران دیدگاه نزولی پیدا کرده و حتی اهداف ۲۵ هزار دلاری و پایین‌تر را برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند.

وقوع هر اتفاقی در بازار‌های مالی ممکن است، اما به نظر می‌رسد سطوح نزدیک به ۳۸ هزار دلار احتمالاً برای سرمایه‌گذاران بلندمدتی که چشم به هاوینگ بیت کوین و ورود سرمایه سازمان‌ها به صندوق‌های ETF بیت کوین دارند، جذاب باشد.

آیا ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین می‌تواند روند نزولی بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها را معکوس کند؟ در ادامه نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند، بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

ناکامی در حفظ قیمت بالای ۴۸۰۰۰ دلار، معامله‌گران کوتاه‌مدت را وسوسه کرد تا پوزیشن‌های خود را ببندند و سود خود را برداشت کنند. این موضوع منجر به سقوط شدید قیمت در ۱۲ ژانویه شد.

icp-tia-mnt-sei-altcoins-rebound

گاوها و خرس‌ها شاهد نبردی سخت در نزدیکی خط حمایت الگوی مثلث صعودی هستند. اگرچه خریداران توانسته‌اند از خط حمایت دفاع کنند، اما نتوانسته‌اند بهبودی معناداری را آغاز نمایند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال حفظ کردن فشار فروش هستند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۹۳۳ دلار) شروع به کاهش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر سطح ۵۰ قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش برای بازگشت هستند.

اگر قیمت زیر الگوی مثلث باقی بماند، جفت BTC/USDT می‌تواند تا ۴۰۰۰۰ دلار و سپس به ۳۷۹۸۰ دلار سقوط کند. خریداران باید قیمت را به بالای ۴۴۷۰۰ دلار برسانند تا بتوانند دوباره کنترل بازار را به دست آورند.

۲. اینترنت کامپیوتر

قیمت اینترنت کامپیوتر (ICP) ابتدا در ۸ ژانویه و پس از آن، در ۱۳ ژانویه توسط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲.۱۱ دلار) حمایت شد که نشان می‌دهد گاوها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

icp-tia-mnt-sei-altcoins-rebound

صعودی بودن خطوط میانگین متحرک نشان‌دهنده برتری خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که حرکت صعودی ممکن است به زودی پایان یابد.

غلبه بر مقاومت ۱۴.۲۱ دلار می‌تواند امکان آزمایش مجدد سقف قیمت را در ۱۶.۳۰ دلار فراهم کند. در این صورت، قیمت این پتانسیل را دارد که تا ۱۸ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه همچنان حمایت مهمی است که تأثیر زیادی در ادامه روند قیمت دارد. اگر فروشندگان بر این حمایت غلبه کنند، کنترل بازار به دست خرس‌ها می‌افتد. در این صورت، امکان نزول قیمت تا ۹.۳۶ دلار وجود دارد.

۳. سلستیا

سلستیا (TIA) چندین روز است که در یک روند صعودی قوی قرار دارد.

icp-tia-mnt-sei-altcoins-rebound

یک مقاومت روانی جزئی در ۲۰ دلار وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد اصلاح قیمت شود. اگر خریداران اجازه ندهند قیمت به کمتر از ۱۷.۲۹ دلار برسد، این سطح به حمایتی مهم تبدیل می‌شود که امکان رشد قیمت تا بالای ۲۰ دلار را فراهم خواهد کرد. در این صورت، قیمت می‌تواند تا ۲۵ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به زیر سطح ۱۷.۲۹ دلار سقوط کند، خرس‌ها کنترل بازار را به دست ‌آورده و سعی خواهند کرد قیمت را تا خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴.۸۹ دلار) کاهش دهند.

۴. مانتل

قیمت مانتل (MNT) در ۱۰ ژانویه بر خط مقاومت الگوی کانال صعودی غلبه کرد و در ۱۱ ژانویه تا ۰.۸۵ دلار افزایش یافت. سپس، به سطح شکسته شده (مقاومت الگوی کانال صعودی) بازگشت. انتظار می‌رود که قیمت در این سطح حمایت شود.

icp-tia-mnt-sei-altcoins-rebound

شیب هر دو خطوط میانگین متحرک به تدریج در حال افزایش است که نشان می‌دهد کنترل بازار در دست گاوها است، اما همچنین باید توجه داشت که یک واگرایی منفی در RSI مشاهده می‌شود.

اگر قیمت حمایت شود، خریداران دوباره سعی خواهند کرد جفت MNT/USDT را به ۰.۸۵ دلار برسانند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل خواهد کرد، اما در صورت غلبه بر آن، قیمت می‌تواند تا ۱ دلار افزایش یابد.

۵. اس‌ای‌آی

قیمت اس‌ای‌آی (SEI) یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که نشان‌دهنده توازن قدرت بین گاوها و خرس‌ها است. به طور کلی، مثلث متقارن یک الگوی ادامه‌دهنده روند است، اما در موارد نادر، ممکن است به عنوان یک الگوی معکوس‌کننده روند هم عمل کند.

icp-tia-mnt-sei-altcoins-rebound

افزایش شیب خطوط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۴ دلار) و RSI نشان‌دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها بر مقاومت الگوی مثلث غلبه کنند، روند صعودی از سر گرفته خواهد شد. در این صورت، قیمت می‌تواند تا ۱.۱۰ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر خرس‌ها کنترل بازار را به دست بیاورند، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد. در این صورت، قیمت به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۴۳ دلار) حرکت خواهد کرد.

منبع: رمزارز نیوز

586388