236 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در قائنات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: میزان صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در شهرستان قائنات 236 مجوز است که 20 درصد از مجوزهای استان را به خود اختصاص می دهد.
تصویر 236 مجوز  پشتیبان مشاغل خانگی در قائنات

به گزارش سایت خبری پرسون، پنجمین جلسه کمیته اشتغال شهرستان قائنات به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در محل فرمانداری شهرستان قائنات برگزار شد.

اشرفی در این جلسه اظهار داشت: اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال جاری مبلغ 124 میلیارد تومان بوده که تمامی این سهمیه به بانک‌های عامل ارسال شده و مبلغ اعتبارات جذب شده نیز 60 میلیارد تومان در استان بوده است.

وی میزان طرح‌های معرفی شده در شهرستان قائنات را 22 میلیارد تومان معادل 18 درصد اعتبارات استان و میزان پرداختی این تحصیلات را 12 میلیارد تومان معادل 20 درصد اعتبارات پرداختی استان اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی میزان صدور مجوزهای مشاغل خانگی پشتیبان در استان را یک هزار و 182 مجوز و میزان صدور این مجوزها در شهرستان قائنات را 236 مجوز عنوان کرد و افزود: 20 درصد از مجوزهای پشتیبان مشاغل خانگی استان در شهرستان قائنات صادر شده است.

محمد محمدی نیز در این جلسه با اشاره به طرح‌های اشتغالزای دولت در سطح شهرستان از قبیل فاز دوم مجتمع فولاد، مجتمع الیاف نسوز کارخانه، تولید مس و همچنین پروژه راه آهن و فاضلاب، میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را بالغ بر 1500 نفر عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولید و اشتغال که شعار اساسی دولت است به کار بگیرند.

فرماندار شهرستان قاین بر لزوم ثبت دقیق و مستمر اشتغال در سامانه رصد تأکید کرد و نظارت بر طرح‌های اشتغال زایی را از اولویت‌های کمیته اشتغال شهرستان برشمرد.

علی‌اکبر غلامی نیز بیان کرد: تعهد اشتغال شهرستان قائنات در سال 1402 یک هزار و 467 نفر بوده و تاکنون یک هزار و 253 نفر یعنی 85 درصد از این تعهد محقق شده است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قاین با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر و در مراحل مختلف پایش و راستی‌آزمایی می‌شود از دستگاه‌های اجرایی خواست علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات نظارت‌های قابل بررسی در سامانه را نیز تعیین تکلیف کنند.

منبع: تسنیم

574467