ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است

فرمانده کل سپاه گفت: ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.
تصویر ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در چهارمین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) سپاه که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ایران با ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ایران امروز دارای قدرت عظیمی است که تصمیماتش کاملاً مستقل بوده و به پیشرفت‌های بسیار قابل توجه‌ای دست یافته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف ما این است که یک ایران قوی و اسلامی شکل گیرد گفت: ایران قوی یعنی ایران رشید، رشد یافته و پیشرفته، ایرانی که به دانش و فناوری جدید دست یافته باشد نه اینکه مصرف‌کننده علم و دانشی باشد که در سرزمین‌های دیگر متولد می‌شود.

وی افزود: استفاده از علوم تولیدشده در جهان توصیه می‌شود اما تنها مصرف‌کننده و بهره‌بردار بودن را نمی‌پذیریم. ایرانی را می‌خواهیم که با ارزش‌های اسلامی جلوه‌های درخشان زندگی پاک بشری را به همه مردم جهان عرضه می‌کند. ایرانی که مقتدر است و در حفظ تمامیت ارضی و استقلال و پیشرفت خود تواناست و در شعاع تأثیر جهانی قرار دارد.

سردار سلامی تاکید کرد: ایرانی قدرت جاذبه دارد و از قدرت مستهلک‌سازی امواجی که برای ضربه‌زدن به او فرستاده می‌شوند برخوردار است. ایرانی که مدرن، آباد و آزاد است. ایرانی که مردمانی در رفاه دارد و این ایران قوی است. ما همه باید برای تحقق این ایران پیش برویم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه همه جنبه‌های زندگی بشر امروز با علوم پیش می‌رود، ادامه داد: دانش‌های انسانی هستند که فرمان می‌دهند و جهت ایجاد و نوع به کارگیری علم تجربی را معین می‌کنند. دانش‌های تجربی همان‌قدر که می‌توانند برای ساخت جهانی آباد و آزاد و پیشرفته موثر باشند اگر در خدمت اذهان که ضدارزش هستند قرار گیرد، درست مثل اذهان قدرت‌های جهانی که ارزش‌های ضدبشری را تقویت می‌کنند، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاگی را در پی خواهد داشت و به تولید سلاح‌های شیمیایی و میکروبی منجر می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون همین دانش‌هاست که فضای ناامن و ظالمانه را در روابط بین‌الملل ایجاد کرده است. اقتصاد، جامعه‌شناسی، حقوق، علم سیاست و دیگر علوم انسانی اگر با جهت‌گیری فضیلت‌ها ترکیب نشود، جهان آشفته کنونی پدید می‌آید.

منبع: ایسنا

574446