حقوق «معلمان بازنشسته شاغل» باید به موقع داده شود

رییس مجلس گفت: الان که برخی از بازنشستگان قبول کردند و مجدداً مشغول به کار شدند و ۲۳ هزار کلاس نظم و نسق گرفته است، حقوق آن‌ها باید به موقع داده شود.
تصویر حقوق «معلمان بازنشسته شاغل» باید به موقع داده شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: در آغاز سال تحصیلی، رییس مجلس دستور داد تا برای پوشش کلاس‌های خالی مدارس، نیروهای خرید خدمات آموزشی به کار گرفته شوند و بخشی از این نیاز هم از طریق فراخوان نیروهای بازنشسته رفع شود.

وی بیان کرد: متأسفانه پس از گذشت ۴ ماه هنوز با این نیروها قرارداد بسته نشده است، در حالی که ۲۳ هزار کلاس درس را تحت پوشش قرار داده‌اند. جای تأسف دارد که هنوز نیروهای خرید خدمات آموزشی در کشور بلاتکلیف هستند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که در جلسه غیرعلنی مجلس تعهد دادند که پاداش بازنشستگان را پرداخت و نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کنند، اما متأسفانه شاهد هیچ گونه اقدامی در این مورد نیستیم. رییس مجلس این موضوع را به دولت و وزارت آموزش و پرورش تذکر دهد تا تعیین تکلیف کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه، هم وزیر آموزش و پرورش و هم رییس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و این موضوع مورد بحث قرار گرفت. الان که برخی از بازنشستگان قبول کردند و مجدداً مشغول به کار شدند و ۲۳ هزار کلاس به هر حال نظم و نسق گرفته است، ان‌شاءالله دقت کنند که حقوق آنها به موقع داده شود و تأخیری در این زمینه ایجاد نشود. حتماً این موضوع را شخصاً از وزیر و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهم کرد.

منبع: تسنیم

574391