آغاز شمارش معکوس برای توقف جنگ غزه؟

یک کارشناس نظامی با توجه به بالا گرفتن اختلافات داخلی در میان سران رژیم صهیونیستی از آغاز شمارش معکوس برای توقف جنگ در نوار غزه خبر داد.
تصویر آغاز شمارش معکوس برای توقف جنگ غزه؟

به گزارش سایت خبری پرسون، فایز الدویری کارشناس حوزه نظامی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در اشغال نوار غزه که مساحت آن تنها ۳۶۲ کیلومتر مربع بوده بعد از نزدیک به سه ماه عاجز مانده است و صحنه‌های نبردی که نیروهای قسام با عناصر رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر کرده اند خیره کننده و حیرت آور است.

در کلیپی که نیروهای قسام روز گذشته در خصوص نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس منتشر کرده، یکی از رزمندگان فلسطینی از زیر زمین در چند متری یک تانک مرکاوا بیرون آمده و بعد از کار گذاشتن یک بمب بر روی این تانک قبل از انفجار آن به زیر زمین برمی گردد.

در کلیپ دیگری مشخص می‌شود که سه بولدوزر نظامی که برای بیرون کشیدن یک بولدوزر منهدم شده از میدان نبرد وارد این منطقه شده اند یکی پس از دیگری هدف قرار می‌گیرند.

الدویری در این خصوص تصریح کرد: برجای ماندن این میزان از خسارت‌ها و تلفات باعث افزایش اختلافات در کابینه نتانیاهو میان وی و فرماندهان ارتش و رییس موساد می‌شود چرا که آن‌ها خواهان تعیین اهداف قابل تحقق در غزه هستند اما نتانیاهو به دنبال اهداف سیاسی در این باریکه بدون در نظر گرفتن توان ارتش است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در اشغال نوار غزه که مساحت آن تنها ۳۶۲ کیلومتر مربع بوده بعد از نزدیک به سه ماه عاجز مانده است. من معتقدم که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی به دلیل اختلافات گفته شده از هم می پاشد و شمارش معکوس توقف جنگ در نوار غزه آغاز شده است.

الدویری روز گذشته نیز تاکید کرده بود: امروزه شاهد تعدد تصاویر و کلیپ‌های مربوط به تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی هستیم که از سوی نیروهای مقاومت هدف قرار گرفته اند. تصاویری که شبکه الجزیره از درگیری‌های نیروهای گردان‌های قسام با عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی منتشر کرده شبیه فیلم‌های علمی تخیلی بود.

وی با اشاره به این درگیری‌ها گفت: درسی که عملیات طوفان الاقصی داد الهام بخش بسیاری از ارتش‌های جهان خواهد بود و برخی از این ارتش‌ها عملاً شروع به استفاده از این درس کرده اند. ارتش کره جنوبی دستور شبیه سازی تحولات عملیات طوفان الاقصی را داده چرا که نگران وقوع این عملیات از سوی کره شمالی است.

منبع: مهر

574301