افتتاح ۴۵ طرح صنعتی در اصفهان

مدیرعامل شرکت شرکت‌های صنعتی اصفهان از افتتاح 45 طرح صنعتی در یوم الله فجر در استان خبر داد.
تصویر افتتاح ۴۵ طرح صنعتی در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، رسول سواری صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر، اظهار داشت: آغاز پروژه‌های اجرایی و افتتاح پروژه‌های ویژه دهه فجر را در فاصله 45 روز مانده به یوم‌الله 22 بهمن عملیاتی کردیم؛ حجم پروژه‌هایی که قرار است در شهرک‌های صنعتی افتتاح شوند، بالاست و‌ به بازدید میدانی نیاز دارند بنابراین همه پروژه‌های صنعتی به جهت صرفه‌جویی در وقت مدیران و کاهش هزینه‌ها، در یک روز افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی افتتاح خواهد شد، افزود: در یوم‌الله فجر بیش از هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی پروژه‌های سال آینده را خواهیم داشت و قرار است که 45 طرح صنعتی با حضور مسئولین استان در یک جلسه تجمعی افتتاح شوند‌.

مدیرعامل شرکت شرکت‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شود، مستندسازی خواهند شد، بیان کرد: قرار نیست هیچ پروژه‌ای را با چشم بسته افتتاح کنیم بلکه تیم مستندساز از همه پروژه‌ها تصویربرداری کرده و مستندسازی می‌شود و نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی، فرمانداری و دستگاه‌های ذیربط قبل از افتتاح حاضر در پروژه‌ها شده و به اتمام رسیدن آن را تایید می‌کنند تا وقتی که مسئولین برای افتتاح می‌آیند، خیال‌شان را باشد که این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند‌.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی اتفاق مبارکی است که در حوزه صنعت و گسترش زیرساختی آن رخ داده، تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی کشور دستاورد بزرگی است که بعد از انقلاب به مردم هدیه داده شده و با وجود آنکه کشور ما صنعتی نیست اما بعد از انقلاب زیرساخت‌های خوبی برای استقرار صنعت در شهرک‌های صنعتی به وجود آمده و این مهم باید به گوش مردم برسد.

سواری با بیان اینکه دولت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را انجام داده اما این مردم هستند که در این شهرک‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: امروز واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید محصولات‌‌شان به دورترین نقاط جهان صادرات می‌کنند و افتخار کشور هستند و باوجود تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارند، این توانمندی ایجاد شده چون مردمی هستند و وابستگی به دولت ندارند. ما ادعا داریم که در شهرک‌های صنعتی اصفهان بیش از 700 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که این سرمایه را مردم آورده‌اند و برای توسعه صنایع کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی خدمات زیادی انجام داده، متذکر شد: امروز شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف هستیم و تولیداتی که در شهرک‌های صنعتی، علمی_تحقیقاتی و پایگاه‌های علم و فناوری کشور توسط نسل جوان و دهه هفتاد و هشتادی‌‌ها ارائه می‌شود، شگفت‌انگیز هستند و این اخبار باید به گوش مردم برسد تا بحث امیدواری در حوزه کشور محقق شود.

مدیرعامل شرکت شرکت‌های صنعتی اصفهان یادآور شد: امروز در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان برای بیش از یکصد و 70 هزار نفر به شکل مستقیم اشتغال‌زایی شده و این شهرک‌ها قابلیت این را دارند 50 درصد اشتغال استان اصفهان( مستقیم و غیرمستقیم) را به خود اختصاص دهند.

وی در تشریح پروژه‌های دهه فجر شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، متذکر شد:با توجه به در پیش بودن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 45 پروژه عمرانی و زیرساختی با ارزش 10 هزار میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد و همچنین آغاز عملیات اجرایی 45 پروژه عمرانی و زیرساختی با ارزش ریالی 10 هزار میلیارد ریال شروع و کلنگ‌زنی خواهد شد. علاوه بر این در سال جاری پروانه بهره‌برداری 45 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی صادر شده و در دهه فجر به طور رسمی افتتاح خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول پروژه‌های دهه فجر در زمینه‌های عمرانی، آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به واحدهای صنعتی، تلفن و فیبر نوری، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، آتش‌نشانی، ساختمان‌های اداری و خدماتی ایجاد خواهند شد.

سواری در تشریح پیشرفت‌های غیر زیرساختی صنعت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات نرم‌افزاری خوبی انجام داده و مطالعات بیش از 60 خوشه‌های صنعتی انجام شده که از این میزان 12 خوشه خاتمه یافته و خوشه فرش‌ دست‌باف، گز اصفهان و پوشاک خرزوق در شرف اجراست؛ همچنین در ارتباط با بحث رفع نیازهای فناورانه صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات خوبی انجام شده است.

منبع: تسنیم

574257