افزایش واردات کالا از گمرکات کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از 76 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به داخل کشور وارد می شود.
تصویر افزایش واردات کالا از گمرکات کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز اظهار داشت: در 9 ماهه امسال دو میلیارد و 262 میلیون و 190 هزار و 896 دلار کالا به وزن پنج میلیون و 561 هزار و 421 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در 9 ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 12 درصد و از نظر وزن رشدی هشت درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و غیره عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از 76 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه به داخل کشور وارد شده است.

وی با اشاره به آمار 9 ماهه واردات گمرکات استان گفت: در 9 ماهه سپری شده از سال 1402 در مجموع 76 میلیون و 219 هزار و 230 دلار کالا به وزن 11 هزار و 374 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش چهار درصد و از حیث وزن دو درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری‌اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و غیره عنوان کرد.

منبع: تسنیم

574166