رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه:

تصویب فاز اول طرح جامع گمرک پرویز خان انجام شده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از تصویب فاز اول طرح جامع پرویز خان که یکی از پروژه های مهم جهش تولید محسوب می شود، خبر داد.

حبیب اله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی استان در گفتگو​ با سایت خبری پرسون، گفت: گزارش های بسیار خوبی از بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، معدنی و فعالسازی واحدهای راکد و نیز پیشرفت ساخت واحدهایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ارائه شد که نشان میدهد از برنامه ها تا کنون جلوتر بوده ایم.

وفایی افزود: پیش بینی می شود همچنان تا پایان سال از برنامه پیش قدم باشیم که موجب توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای استان خوهد بود این در حالی است که کرمانشاه از نظر ما فاصله زیادی با اشتغال مورد نظر دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شد واحدهای معدنی در پهنه های مورد نظر تا پایان آذر ماه واگذار شود ادامه داد: تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است در بحث گردشگری نیز با توجه به خسارت های ناشی از شیوع کرونا که به عنوان محور توسعه استان به شمار می رود با رکودی مواجه شدیم که مقرر شد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش تحلیلی تهیه کنند تا در ستاد کرونا مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه با منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده اتخاد شود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه گمرک پرویز خان هم برای استان و هم کشور به لحاظ ارز آوری حائز اهمیت است، تصریح کرد: فاز اول طرح جامع پرویز خان تصویب شده است و در این جلسه مباحث مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وفایی عنوان کرد: پروژه مذکور در سفر دکتر نوبخت به کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه های مهم جهش تولید همراه با تخصیص و پرداخت اعتبار قرار داده شد که مشکلات مختلفی از جمله بحث سند داشت که در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان مدیریت، گمرک، حمل و نقل پایانه ها و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

وی در پایان باعنوان اینکه در این جلسه پرداخت کسری اعتبارات دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت افزود: دستگاه های مختلف استان در حال رصد، پیگیری و فروش اموال مازادشان هستند و امروز مصوب شد کسری اعتبارات دستگاه هایی که موفق به فروش اموال شدند از همان محل تامین اعتبار شود.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210392