رمان مارکز در فهرست مهم‌ترین آثار ادبی

رمان «تا آگوست» نوشته گاریل گارسیا مارکز در فهرست قرار دارد که قرار است در سال جدید میلادی عرضه شود.
تصویر رمان مارکز در فهرست مهم‌ترین آثار ادبی

به گزارش سایت خبری پرسون، نشریه تلگراف در آستانه سال نو میلادی اقدام به معرفی ۱۰ کتاب مهم سال ۲۰۲۴ کرده که مسلما نام رمانی از گابریل گارسیا مارگز نویسنده کلمبیایی برنده جایزه نوبل ادبیات در این میان بیش از دیگران توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

از سال ۱۹۹۹ که مارکز داستان کوتاهی را در مجله کلمبیایی کامبیو منتشر کرد، گمانه‌زنی‌ها درباره این کتاب مطرح شده بود. داستان «آنا ماگدالنا» زن میانسالی که هنگام بازدید از یک جزیره گرمسیری برای گذاشتن گل بر روی قبر مادرش واد رابطه‌ای‌ عاشقانه می‌شود، ظاهراً اولین فصلی بود که مارکز روی آن کار می‌کرد.

اما پس از مرگ این نویسنده مشهور بین‌المللی معروف به گابو در سال ۲۰۱۴، اعتقاد بر این بود که این اثر هیچ‌گاه منتشر نخواهد شد، زیرا تصور می‌شد خانواده‌ این نویسنده راضی به انتشار یک اثر ناتمام نخواهد بود.

در حالی که موضع دو فرزند مارکز این بود که این کتاب منتشر نخواهد شد اما به نظر می‌رسد آن‌ها پس از خواندن دست‌نوشته نظر خود را تغییر دادند و با بیان این‌که این اثر را بسیار ارزشمند می‌دانند و بنابراین نمی‌توانند آن را از کلمبیا و جهان گسترده‌تر که به شدت تحت تأثیر داستان‌های تحسین‌شده رئالیسم جادویی مارکز قرار گرفته است، پنهان نگه دارند، در بیانیه‌ای نوشتند: «این رمان نتیجه آخرین تلاش برای ادامه خلق داستان بود. تقریباً ۱۰ سال پس از مرگش، یک بار دیگر آن را خواندیم، متوجه شدیم که متن مزیت‌های بسیار لذت‌بخشی دارد و چیزی مانع از لذت بردن از برجسته‌ترین آثار گابو نمی‌شود. ظرفیت او برای ابداع، شعر زبان، روایت جذاب، درک او از انسان و علاقه‌اش به تجربیات و اتفاقات ناگوارش، به‌ویژه در عشق، احتمالاً موضوع اصلی تمام کارهای اوست».

از جمله جزئیات معدود منتشرشده این است که این رمان شامل پنج بخش جداگانه با محوریت شخصیت «آنا ماگدالنا» است و در مجموع حدود ۱۵۰ صفحه خواهد داشت و طبق اعلام تلگراف قرار است از تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ماه) توسط انتشارات وایکینگ یکی از زیرمجموعه‌های نشر بزرگ پنگوئن رندوم هاوس عرضه شود.

دیگر کتاب‌هایی که تلگراف در فهرست ۱۰ اثر مهم ادبی سال پیش روی میلادی معرفی کرده شامل «آرگیل» اثر الی کانوی، «قضاوت در توکیو» نوشته گری جی باس، «چه چیز از ما باقی خواهند ماند» به قلم نویسنده برنده بوکر هاوارد یاکوبسن، «مستاجران» نوشته هولی پِستر، «خاطرات الفبایی» نوشته رمان‌نویس کانادایی شیلا هتی، «الیور عزیز» از سوزان آر باری، «صاحب برمه» به نویسندگی پل ترو، «چگونه در جنگ اطلاعاتی پیروز شویم» اثر پیتر پومرانتسف و مجموعه شعر «سالی از آخرین چیزها» نوشته مایکل اونداتیه شاعر برنده بوکر می‌شود.

منبع: ایسنا

574094