معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در  رویداد اموزشی مدیران اتکایی کشور:

لزوم توجه به بیمه های پارامتریک و اوراق بیمه اتکایی توسط شرکتهای بیمه

به اشتراک گذاری دانش زیسته مدیران اتکایی از اهمیت بسزایی در ترسیم نقشه راه بیمه اتکایی صنعت بیمه دارد.
تصویر لزوم توجه به بیمه های پارامتریک و اوراق بیمه اتکایی توسط شرکتهای بیمه

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی بنیادی نائینی با ابراز خرسندی از اقدام شایسته بیمه اتکایی ایرانیان برای برگزاری این دوره آموزشی گفت: برگزاری دوره های تخصصی و به اشتراک گذاری دانش زیسته مدیران اتکایی برای رشد و توسعه صنعت بیمه اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه آینده پژوهانه در عملیات بیمه ای به ویژه بیمه های اتکایی گفت: معمولا در صنعت بیمه، دیتاها با رویکرد گذشته نگر شناخته می شوند این در حالی است که نگاه آینده نگرانه نیز اهمیت دارد و ترکیب این دو‌ به رویکرد برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو می انجامد.

معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: باید تغییرات حوزه کسب و کار بیمه را دائم رصد کرد و با تحلیل داده ها بررسی کنیم مثلا در ده سال آینده چه اتفاقاتی در انتظار صنعت بیمه است و این مهم با نگاه اینده پژوهانه و بررسی مگا ترندها میسر خواهد بود.

دکتر بنیادی با بیان اینکه مگاترندها کمک می کنند که بدانیم بیزینس ما در اینده چه تغییری می کند و باید در راستای توسعه و تدوین نقشه راه صنعت بیمه از آنها استفاده کرد.

وی در ادامه، عدم استفاده از بازار بدهی را یکی از چالش های صنعت بیمه دانست و افزود: در شرکتداری در حوزه مستقیم و اتکایی باید مفهوم ارزیابی مدیریت و دارایی را پیاده سازی کرد و نحوه انطباق دارایی با بدهی ها شفاف سازی شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده بیشتر از خرد جمعی در صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: در دنیای جدید شرکتهای بزرگ جهانی در حوزه بین رشته ای کار می کنند و این امر نیازمند تعامل و افزایش رویدادهایی مبتنی بر خرد جمعی است.

وی همچنین با اشاره به گنجینه ارزشمند داده در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف صنعت بیمه در چشم انداز ترسیم شده باید برنامه ای مدون برای استفاده بهینه از داده ها تدوین شود.

علی بنیادی در رویداد آموزشی مدیران اتکایی کشور که با همت بیمه اتکایی ایرانیان برگزار شد بر ضرورت توجه به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه به ویژه بیمه های اتکایی و انواع زیر رشته های مرتبط با هوش مصنوعی و جایگاه آن در اقتصاد جهانی تاکید کرد.

وی همچنین خواهان توجه شرکت های بیمه به موضوعات بین رشته ای در طراحی محصولات جدید و توسعه فناوری و ترند های جدید در حوزه اتکایی همچون اوراق اتکایی بیمه، تحلیل داده، مکانیزمهای نوین مدیریت ریسک و بیمه های پارامتریک شد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پایان از تدوین نقشه راه توسعه فناوری در صنعت بیمه با هدف مدیریت تغییر در صنعت و توسعه نگاه پلتفرمی خبر داد.

منبع: بیمه مرکزی

574042