ادعای تازه فتح‌الله‌زاده درباره نقل و انتقالات

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: استقلال باید نقل و انتقالات را جارو می‌کرد و اجازه نمی‌داد رقبا نفس بکشند.
تصویر ادعای تازه فتح‌الله‌زاده درباره نقل و انتقالات

به گزارش سایت خبری پرسون، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کردم که رأی برگردد. همان روزها که اعلام شد از دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس امتیاز کسر می‌شود، پیشنهاد دادم که استقلال هم از قانون عبور کند چون نهایت می‌خواستند یکی، دو امتیاز از استقلال امتیاز کسر کنند. ارزشش را داشت که شما چنین جریمه‌ای را تحمل کنی اما در مقابل بازیکنانی بگیری که یک تنه برای تیم چند امتیاز بگیرند. شما الان نگاه کنید در سپاهان چه وضعی است. بازیکنانی دارند که کار درمی‌آورند. چه اشکالی داشت ما هم از سقف عبور می‌کردیم.

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به این سؤال که چه لزومی دارد استقلال تیم پرستاره‌ای باشد، گفت: «هویت استقلال هویت یک تیم بزرگ است و باید ستاره داشته باشد. شما اگر به تیمی که من در فصل دوازدهم برای استقلال بستم نگاه کنید می‌بینید که ما آن روزها اجازه ندادیم رقبای‌مان در نقل‌وانتقالات نفس بکشند. رحمتی و صادقی را داشتیم، منتظری و خسرو را داشتیم. جباری بود. برهانی بود. مجیدی بود و درعین حال رفتیم نکونام، آندو، زندی و... را هم خریدیم. آن زمان ساموئل را که خدا رحمتش کند هم در ترکیب ما بود که یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال محسوب می‌شد. کلی بازیکن داشتیم. بعدها نیمی بیشتری از آن تیم به تیم ملی دعوت شد و علاوه بر قهرمانی در لیگ دوازدهم باعث شدند تیم ملی به جام جهانی برود و بازیکنان ما عصای دست کی‌روش هم بودند. استقلال خوب و پرستاره یعنی آن تیم.»

فتح الله‌زاده با اشاره به هشدارهای اول فصل گفت: استقلال باید نقل و انتقالات را جارو می‌کرد و اجازه نمی‌داد رقبا نفس بکشند. باید هرطور شده بازیکن می‌گرفتند. نباید اجازه می‌دادند دیگر رقبا همه بازیکنان شاخص را مال خود کنند. این را من بارها هشدار دادم. شما حالا بیا به هوادار بگو من سقف را رعایت کردم و مدیر خوبی بودم. اگر فردا تیم قهرمان نشود آیا کسی به این چیزها توجهی می‌کند؟ نه هرگز. مصاحبه من هست. گفته بودم اگر بخواهی سالم کار کنی بدهکار می‌شوی. بارها گفتم سقف را رعایت نکنید و بازیکن بگیرید و اجازه ندهید دیگر تیم‌ها قوی شوند. زمانی ما مثلاً در یک پست دو مهاجم درجه یک داشتیم و نیازی نبود دیگر بازیکن بگیریم اما می‌رفتیم یک بازیکن درجه یک دیگر را هم می‌خریدیم تا آن بازیکن به صف رقبای ما ملحق نشود و خودمان قوی بمانیم. این استراتژی خوبی بود که نتیجه هم می‌داد.

منبع: ایران ورزشی

574001