فروش بیش از ۵ هزار تن وش پنبه، پنبه‌کاران داراب

فروش توافقی بیش از ۵ هزار تن وش پنبه، پنبه‌کاران داراب به مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس
تصویر فروش بیش از ۵ هزار تن وش پنبه، پنبه‌کاران داراب

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان فارس، سیدکاظم موسوی گفت: شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب با جلب مشارکت کشاورزان، به‌صورت قراردادی کشت پنبه را در تمام مراحل از کاشت، داشت و برداشت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری بالغ بر دو هزار و 600 هکتار کشت قراردادی پنبه با کشاورزان منعقد شده که طی این قرارداد تمام نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان به‌صورت اعتباری در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

موسوی یادآور شد: اعتبار شرکت در اختصاص نهاده‌ها از جمله بذر، سم و کود به کشاورزان در حدود 34 میلیارد تومان بوده که این امر بیانگر وجود همدلی و پشتیبانی شرکت تعاونی پنبه‌کاران داراب و اعضای آن است.

مدیرسازمان تعاون روستایی فارس گفت: در راستای حمایت از کشاورزان پنبه‌کار قیمت خرید توافقی پنبه برای رقم یک خوب 39 هزار تومان و برای پنبه یک سفید 36 هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

موسوی با بیان اینکه خرید وش پنبه از مهرماه آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد، افزود: همزمان با خرید پنبه، تصفیه وش نیز در کارخانه پنبه داراب و کارخانه پنبه طلای سفید فسا در حال انجام است، به‌طوریکه تاکنون بیش از دو هزار و 800 تن پنبه در این کارخانجات تصفیه شده است.

منبع: تسنیم

573815