رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیأت عمومی:

سلامت کار در اجرای عدالت حرف اول را می زند/ تاکید بر ساماندهی شیوه رسیدگی به تقاضاهای اعاده دادرسی

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: تقاضاهای مکرر اعاده دادرسی در بسیاری از موارد ضرورت ندارد؛ گاهی فردی  در پرونده ای 12 مرتبه تقاضای اعاده دادرسی مطرح می کند، این موضوع برای دستگاه قضایی مشکل آفرین است و باید ساماندهی شود.
تصویر سلامت کار در اجرای عدالت حرف اول را می زند/ تاکید بر ساماندهی شیوه رسیدگی به تقاضاهای اعاده دادرسی

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری"رئیس دیوان عالی کشور، در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: حضرت عیسی بن مریم (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت است که در قرآن به صورت فوق العاده از او تجلیل شده است؛ ولادت حضرت عیسی (ع) را که در بین همه انبیا از خصوصیات ویژه ای برخوردار است تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی در ادامه شهادت یکی از سرداران جبهه مقاومت شهید سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی با سابقه سپاه در سوریه و از هم رزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به خوی وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم فلسطین تصریح نمود: رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیست قریب 80 روز است که جنایاتی را در بخشی از سرزمین امت اسلامی مرتکب می شود، جنایاتی که کمتر می شود نمونه آن را در تاریخ پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: وحشی گری رژیم خونخوار و جنایتکار صهیونیست با سلاح های پیشرفته ای که حامیان آنها در اختیارشان قرار داده اند در دنیا بی سابقه است و این رژیم جنایت را در برابر زنان و کودکان و مردم بیمار به اوج خود رسانده است.

وی خاطرنشان نمود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبردهای برخواسته از تعالیم قرآن و اهل بیت و هدایت های امام و رهبری، حمایت از مردم مظلوم وستمدیده فلسطین را وظیفه خود می داند؛ امیدواریم نصرت الهی هر چه زودتر نصیب جبهه مقاومت گردد.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به قضات اظهار داشت: ما در دیوان عالی کشور به عنوان عالیترین مرجع قضایی کشور مسئولیت خطیری برعهده داریم و مردم انتظارات زیادی از ما دارند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کار در دستگاه قضایی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "دستگاه قضا در یک کشور، معیار سلامت آن کشور است"؛ سلامت کار مهمترین عنصری است که در اجرای عدالت حرف اول را می زند، اجازه ندهید سفارشات و توصیه ها، سر سوزنی در سلامت کارتان اشکال ایجاد کند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: مراقب باشید افراد مسأله دار و واسطه‌گر و کارچاق کن سلامت دستگاه قضایی را خدشه دار نکنند و اجازه ندهید کوچکترین شائبه عدم سلامت، چهره زیبای عدالت خواهی شما را مخدوش کند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان بر مدیریت پرونده‌های اعاده دادرسی اشاره نمود و گفت: تقاضاهای مکرر اعاده دادرسی در بسیاری از موارد ضرورتی ندارد؛ گاهی فردی در پرونده ای 12 مرتبه درخواست اعاده دادرسی مطرح می کند، این موضوع برای دستگاه قضایی مشکل آفرین است و باید ساماندهی شود.

منبع: دیوان عالی کشور

573664