اعتکاف، حیات بخش جامعه اسلامی

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: اعتکاف، حیات بخش جامعه اسلامی است و در ایام خاص، مخصوصا در ماه رجب، مدرسه اخلاق معنویت است.
تصویر اعتکاف، حیات بخش جامعه اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام مفید سهرابی صبح دوشنبه در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف این شهرستان بیان داشت: اعتکاف سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است و می‌تواند جوانان را ازآسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت کند.

سهرابی عنوان کرد: اعتکاف، حیات بخش جامعه اسلامی است، همانطور که که ماه مبارک رمضان، مدرسه عالی تربیت واخلاق است، اعتکاف در ایام خاص بخصوص در ماه رجب مدرسه اخلاق معنویت است و کسانی که توفیق درک این سنت مهم را پیدا می کنند.

وی اظهارداشت: سال گذشته تعداد کل معتکفین در ۱۶ مسجد شهرستان میناب ۱۵۰۱ نفر شرکت داشتند که ۱۲۰۶ نفر خواهرم ۲۹۵ نفر بردار بودند و باتوجه سال گذشته بیماری کرونا وقفه دوساله بود و استقبال کم داشتیم ولی امسال پیش بینی می شود بیش از ۷۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب یادآور شد: مراسم اعتکاف در مسجد امام شهرمیناب و سایر مساجد شهر و روستاها و بخش های شهرستان برگزار می‌شود و معتکفین جهت ثبت نام صبح ها به اداره تبلیغات اسلامی و عصر ها به مسجد امام (ره) میناب از ۱۳ دیماه مراجعه کنند.

امام جمعه میناب گفت: اعتکاف یکی از بزرگترین هدایایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده است.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: اعتکاف ظرفیت معنوی عظیمی است که در متن اسلام تعبیه شده و نقش مهمی در رشد معنوی فرد و جامعه دارد.

خطیب جمعه میناب اظهار داشت: امروز خوشبختانه اعتکاف امتداد جهانی هم پیدا کرده و دست اندرکاران این آیین معنوی باید به شکرانه این نعمت بزرگ زمینه برگزاری یک اعتکاف تاثیرگذار را فراهم کنند.

منبع: مهر

573431