۱۱ فقره پرونده قاچاق چوب تشکیل شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: با پیگیری ماموران یگان حفاظت این اداره امسال ۱۱ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

تصویر ۱۱ فقره پرونده قاچاق چوب تشکیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید انور حسینی در این زمینه اظهار کرد: افزایش قیمت چوب خام باعث شده که پدیده قاچاق چوب افزایش چشمگیری داشته باشد به طوری که در بیش از ۲ ماه گذشته از سال جاری، ۱۱ محموله چوب به وزن بیش از ۴۰ تن توقیف شده است.

وی افزود: در همین رابطه علاوه بر توقیف محموله چوب، ۱۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین و سه دستگاه اره برقی نیز توقیف شد و ۱۱ نفر متهم به فروش چوب قاچاق نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه امسال مجوز حمل ۳۵۰ تُن انواع چوب در این شهرستان صادر شده است، گفت: این چوب‌ها اغلب از نوع صنوبر و باغی بوده که با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت قطع و انتقال به مراکز صنایع چوب و تأمین مواد اولیه کارخانجات ارسال شده است.

وی یادآور شد: مالکان باغات فرسوده و یا کم بازده می‌توانند برای دریافت مجوز قطع و فروش باغات مثمر خود به اداره جهاد کشاورزی و برای حمل و انتقال آن به منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند.

حسینی اضافه کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به مأموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

487836