طبیعت گردی در آنتالیا و وان

ترکیه کشوری زیباست که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. دو شهر آنتالیا و وان جز پرطرفدارترین شهرهای این کشور برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود و به ‌همین ‌دلیل ما می‌خواهیم در ادامه جاذبه‌های طبیعی آن را به شما معرفی کنیم. اگر قصد شرکت در تور وان ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تصویر طبیعت گردی در آنتالیا و وان

به گزارش سایت خبری پرسون، این شهر یکی از بهترین مناطق ترکیه محسوب می‌شود و زیبایی‌های چشم‌نوازی در آن وجود دارد. وجود این زیبایی‌ها باعث شده افراد زیادی قصد داشته باشند تور آنتالیا علی بابا را رزرو کنند. اگر می‌خواهید با چند مورد ازمهمترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی در این منطقه آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

آبشارهای ماناوگات

یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آبشارهای ماناگاوت است. این آبشارها از بخش جنوبی کوه‌ طرس سرچشمه گرفته و به دریای مدیترانه می‌ریزد. رستوران و کافی‌شاپ‌هایی در محوطه این آبشارها ساخته شده تا جذابیت را برای گردشگران تکمیل کند. در محیط آبشارهای ماناوگات، میل کردن غذا حال‌وهوای دیگری دارد و بدون شک از آن لذت می‌برید. اطراف رودهای نشات گرفته از این آبشار، باغ‌های چای و میوه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رفته و گشتی در این باغات بزنید. برای رسیدن به این آبشارها، باید حدود چهار کیلومتر از ماناوگات خارج شوید.

گردشگرانی که به این منطقه می‌روند، قایق کرایه کرده و در رودخانه اطراف آن قایق‌سواری می‌کنند. اطراف شهر سیده باغ‌ها و رودخانه‌های متعددی وجود دارد که با قایق‌سواری در آن‌ها می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را ثبت کنید. آبشار ماناوگات ارتفاع زیادی ندارد، اما وقتی به سرچشمه آن می‌رسید، صحنه‌ای شگفت‌انگیز را مشاهده می‌کنید. سرچشمه این آبشارها، حوضچه‌ای کف‌آلود بوده و آب از طریق رودها به سمت صخره‌ها هدایت می‌شوند. هستند کسانی که برای بازدید از این آبشارها و دیگر جاهای دیدنی، تور آنتالیا علی بابا را انتخاب می‌کنند.

پارک ملی کارا تپه

معمولا همه شهرها یک پارک ملی دارند که شهر آنتالیا هم جز آن‌هاست. پارک ملی کاراتپه یا تپه سیاه به‌نوعی یک مکان تاریخی محسوب می‌شود که روی آن پر شده از گیاهانی که قدمت زیادی دارند. همچنین در محوطه این پارک ملی، تخته سنگ‌هایی وجود دارد که روی آن با خط قدیمی عبارت‌هایی نوشته شده است.

این تخته سنگ‌ها بیان‌گر تمدن قدیمی در ترکیه است. در محدوده این پارک، کتیبه‌هایی از برخی پادشاهان گذشته ترکیه مانند آسیتاوادا، کتیبه‌های قدیمی از قوم فنیقی و هیتی وجود دارد که جذابیت آن را دو چندان می‌کند. حتی در زمان جنگ‌های صلیبی هم پارک ملی کارا تپه اهمیت زیادی داشته و در آن افراد مختلف جمع می‌شدند تا با یکدیگر نبرد کنند.

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که به این منطقه رفتید، حتما از تندیس‌های حیوانات و مجسمه‌های انسان‌ها بازدید کنید، چون در کمتر جایی از دنیا می‌توانید مانند آن را ببینید. البته این را هم بگوییم که به‌دلیل وزش باد یا بارش باران، بخش زیادی از این تندیس‌ها از بین رفته و همین موضوع باعث شده که بخش کمی از آن‌ها باقی بماند. قلعه تپراک کاله یکی از ساختمان‌های پارک ملی کاراتپه است که چندین سال قدمت دارد. شواهد نشان می‌دهد که حتی ارتش‌های اروپایی هم از این قلعه استفاده می‌کرده‌اند.

طبیعت‌گردی در وان

وان یکی از شهرهایی است که فاصله کمی با مرز ایران دارد و به ‌همین‌ دلیل بسیاری از گردشگران آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. این شهرهم جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارد که هرکدام از ویژگی‌ خاصی برخوردار هستند. افراد زیادی برای بازدید از این مکان‌های دیدنی در تور وان ترکیه شرکت می‌کنند.

جزیره آختامار

در افسانه‌ها آمده که یک مرد، عاشق دختری در این جزیره می‌شود. این مرد همیشه با قایق از یاچه وان می‌گذشته تا به این معشوقه‌اش برسد. در یکی از شب‌ها، دریا طوفانی می‌شود و همین مرد که درحال غرق شدن بوده، فریاد می‌زده: تامار! تامار اسم همان دختر اهل این جزیره بود. پس از این اتفاق باعث شد که این جزیره به آختامار شهرت پیدا کند.

یک کلیسا برای ارامنه ساخته شده که قدمت آن به حدود سال 915 بازمی‌گردد. کلیسای صلیب مقدس، معماری منحصربه‌فردی دارد، اما دلیل محبوبیت آن، نقش‌ونگارهای روی دیوارهایش است. روی دیوارهای این کلیسا تصاویری از کتاب مقدس و داستان‌های آن به تصویر کشیده شده که برای همه جذابیت دارد.

آبشار مرادیه

این آبشار زیبا کمی با مرکز شهر وان فاصله دارد. آبشار مرادیه در فاصله 80 کیلومتری از مرکز این شهر و نزدیک جاده اصلی قرار گرفته. برای این‌که گردشگران بتوانند شکوه و زیبایی آبشار را مشاهده کنند، یک پل معلق روبروی آن ساخته شده که گردشگران می‌روند و روی آن عکس‌های زیبایی از آبشار مرادیه می‌گیرند.

در کتاب‌های تاریخی آمده است که سلطان مراد، یکی از پادشاهان عثمانی، قبل از حمله به بغداد کنار این آبشار چادر زده و از آن روز به بعد این منطقه به مرادیه شهرت پیدا کرد. نزدیکی این آبشار چایخانه و مغازه‌هایی ساخته شده تا گردشگران بتوانند سوغات هم از آن‌جا تهیه کنند. اگر با تور وان ترکیه به این شهر سفر می‌کنید، حتما از آبشار مرادیه هم دیدن کنید.

مهم است که اطلاعاتی کامل درباره جاذبه‌های گردشگری هر منطقه داشته باشید. ما در این مطلب تعدادی از جاذبه‌هیا طبیعی آنتالیا و وان را به شما معرفی کردیم که قبل از سفر به آن‌ها، اطلاعاتی کامل درباره این مکان‌ها داشته باشید. اگر تجربه رزرو تور آنتالیا علی بابا را داشته‌اید، نظراتان را درباره آن‌ با ما به‌اشتراک بگذارید.

377524