باید دانش‌آموزان با مد و لباس اسلامی- ایرانی آشنا شوند

پورثانی بیان کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش‌آموزان انجام شود.
تصویر باید دانش‌آموزان با مد و لباس اسلامی- ایرانی آشنا شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش‌آموزان با مد و لباس اسلامی- ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در جلسه هم اندیشی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تکثر فعالیت‌ها باید توجه ویژه‌ای به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد.

وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش و پرورش دنبال می‌شود خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش‌آموزان با مد و لباس اسلامی- ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

پورثانی بیان کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش‌آموزان انجام شود.

همچنین سجاد لطفی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این جلسه با بیان فعالیت این کارگروه گفت: این کارگروه 3 عضو اصلی دارد که شامل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت است.

وی افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باورهای دانش آموزان نسبت به مولفه‌های اسلام و پوشش، آشنا کردن دانش‌آموزان با شیوه‌های غرب در زمینه اشاعه الگوهای رفتاری، معرفی نمادها و الگوهای ایرانی اسلامی در زمینه پوشش از طریق کتب درسی، فراهم کردن زمینه برای لباس مناسب دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و ... از جمله موارد مهم در این کارگروه به شمار می‌آید.

منبع: عصر ایران

561932