فرهنگ مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه است

رییس جمهور در همایش «چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» فرهنگ را مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه دانست.
تصویر فرهنگ مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در همایش «چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» که صبح امروز با حضور سران قوا در ساختمان مجلس سابق برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر ساختارهای فرهنگی و فرهنگ جامعه متحول شد و از فرهنگ مصرفی به فرهنگ تولید برد می‌بینیم که چقدر مسایل پیش می‌رود.

رییسی با بیان اینکه پیشرفت و موفقیت یک جامعه در گرو ابزارهای فرهنگی است، گفت: ابزارهای فرهنگی ما را بی نیاز از ابزارهای الزام آور می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز حائز اهمیت است این است که ما نیازمند یک نظم بخشی و محتوای انقلابی در مسائل فرهنگی هستیم. نیازمند قرارگاهی جهت یک نظم بخشی و ایجاد محتوای متناسب با تراز انقلاب اسلامی هستیم البته این بدین معنا نیست که بخش‌های دیگر کار نمی‌کنند.

رییس جمهور با طرح این سوال که در مقابل تهاجم‌های فرهنگی چه اقداماتی باید انجام داد؟ افزود: نمی‌توانیم بگوییم ابزارهای ارتباطی نباید در جامعه وجود داشته باشند لذا تنها راه، مصون سازی است و این مهم جز با باورهای الهی و مبانی فرهنگی امکان پذیر نیست.

منبع: تسنیم

561621