آغاز ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی از فردا

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان از میزبانی ایران برای برگزاری المپیاد جهانی فیزیک در سال آینده خبر داد.
تصویر آغاز ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی از فردا

به گزارش سایت خبری پرسون، سید رضا حسینی در نشستی خبری با موضوع فعالیت‌ها و برنامه‌های باشگاه دانش پژوهان جوان و درخشش دانش آموزان ایرانی در رقابت‌های بین المللی، اظهارکرد: سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان المپیاد جهانی فیزیک با شرکت بیش از ۸۰ کشور دنیا است و نخبه‌های بیش از ۸۰ کشور دنیا به ایران می‌آیند و در سوالاتی که ما در شرایط آزمونی طرح می‌کنیم، شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۲ از فردا به مدت یک هفته آغاز می‌شود، افزود: به زودی ساختمان باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود. باشگاه دانش پژوهان جوان سال ۸۰ ساختمان منحصر به فردی داشت که سال ۹۰ و پس ادغامات غصب شد. باشگاهی با امکانات فوق العاده‌ای بود که یک سری افراد با کامیون وسایل باشگاه را بردند. بچه‌ها را از محیطی که برای آنها بود به محیط بسته‌ای که اصلا مناسب آموزش نبود بردند که یک سوم امکانات لازم را داشت و این طبیعی است که در ادامه نارضایتی نخبگانی شکل گیرد. این ساختمان جدید برای باشگاه ساخته شده است و ساختمان قبلی اکنون دست یکی از مدارس است.

حسینی همچنین عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اختصاص سهمیه به المپیادهای نوظهور است.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان، درباره افزایش تعداد مدالهای طلای المپیاد جهانی دانش‌آموزی ایران توضیح داد: از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ و طی چهار سال تعداد کل مدال‌های طلای المپیاد جهانی دانش آموزی ما ۲۶ مدال بوده است اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و فقط طی دو سال توانستیم ۳۰ مدال طلای المپیاد جهانی دانش آموزی را کسب کنیم و نتیجه ما به طرز عجیبی بهتر شده است و دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی درخشیدند. یکی از دلایلی که می‌گوییم کشورهای دیگر خیلی علاقمند هستند تا با ما وارد تعامل شوند، در رقابت‌های ما شرکت کنند و حتی در جاهایی مدرسین ما بروند و به بچه‌های نخبه آنها آموزش دهند، همین نتایج است.

منبع: ایسنا

561493