رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبرداد:

ذخیره سازی ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز مصرف

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز مصرف در استان، ذخیره‌سازی، قطعه بندی و یا به استان های همجوار صادر میشود.
تصویر ذخیره سازی ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز مصرف

به گزارش پرسون از لرستان، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار مرغ اظهار کرد: طی ۱۰ روز آینده بیش از ۳ هزار تن مرغ در مرغداری های استان آماده کشتار می باشد که این میزان دو برابر نیاز استان است لذا بر اساس جلسه کارگروه استانی تنظیم بازار ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان، ذخیره سازی، قطعه بندی و یا بصورت زنده به استان‌ های همجوار حمل می شود.

وی افزود: به منظور حمایت از تولید گوشت مرغ و تنظیم شبکه های توزیع و رفع مشکل انباشت مرغ تولیدی در واحد های مرغ گوشتی استان، طی چند روز آینده خروج مرغ گرم کشتاری با مجوز از کشتارگاه های استان به سایر استان های دارای کمبود تولید مرغ مجاز است.

وی ادامه داد: به علت محدودیت مرغ تولیدی به صورت زنده به ویژه مرغ تولیدی با وزن زنده پایین به کشتارگاه های طیور استان های همجوار با مجوز دامپزشکی استان صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده از ارزش افزوده ناشی از قطعه بندی گوشت مرغ، واحد های دارای مجوز قطعه‌ بندی داخل استان تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که در تامین مرغ مصرفی داخل استان با مشکل مواجه نشویم عملیات قطعه بندی با رعایت قیمت‌ های مصوب می توانند انجام دهند.

حسنی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان موظف است نسبت به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ سویه آرین با نرخ مصوب ۲۶۰۹۶ ریال و نگهداری آن بصورت منجمد در سردخانه های استان اقدام نماید تا در مواقع لزوم روانه بازار مصرف شود.

338664