جدیدترین تغییرات قیمت مرغ در میادین

در حالی که واحدهای صنفی در سطح شهر نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند ارزان‌ترین قیمت مرغ همچنان مربوط به میادین میوه و تره‌بار شهرداری است.
تصویر جدیدترین تغییرات قیمت مرغ در میادین

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار مرغ در حال حاضر آرام است و هیچ کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد. به گفته علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، با توجه به میزان جوجه‌ریزی که انجام شده است بازار به ثبات رسیده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی جهش رو به بالا یا رو به پایین خاصی در قیمت مرغ نداشته باشیم. با این حال قیمت فروش مرغ در قصابی های سطح شهر همچنان متفاوت است.

در مناطق مرکزی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه ۸۶ هزار تومان است و در مناطق بالاتر تا ۹۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیز چند روز قبل در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد قیمت مرغ در تهران گفت: ما فقط نرخ مصوب را قبول داریم که ۷۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ تازه به صورت عمده‌فروشی و ۷۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده است و غیر از این هر نرخی باشد نرخ غیررسمی است.

اما در حالی که واحدهای صنفی در سطح شهر نرخ مصوب را رعایت نمی‌کنند ارزان‌ترین قیمت مرغ همچنان مربوط به میادین میوه و تره‌بار شهرداری است.

آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد در آبان‌ قیمت مرغ تازه کامل نسبت به ماه گذشته ۶۰۰ تومان افزایش یافته و مرغ تفکیک شده نیز با ۳ درصد رشد قیمت در حال عرضه است با این حال قیمت مرغ در میادین بز هم پایین‌تر از نرخ مصوب ۷۸ هزار تومان است.

مرغ تازه کامل از خردادماه و بعد از افزایش نرخ مصوب به ۷۶ هزار تومان، تا ماه گذشته با همین نرخ در میادین عرضه می‌شد اما در نرخنامه جدید قیمت آن به ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. قیمت مرغ تفکیک شده نیز در قطعات مختلف بین ۳ تا ۷ هزار تومان در مقایسه با مهرماه بالا رفته به طوری که هر کیلو ران مرغ بدون پوست از ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ تومان در مهرماه به ۱۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در نرخنامه جدید افزایش قیمت داشته است. سینه مرغ بدون پوست نیز از ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

547923