شغل ندارم و پدرم هزینه می‌کند

وضعیت ناراحت کننده ملی پوش دو و میدانی‌ ناشنوایان

ملی‌پوش خوزستانی دو و میدانی ناشنوایان گفت: شغل ندارم و تمام هزینه‌ها از خرید مکمل گرفته تا خرید کفش و البسه را پدرم تامین می کند.

تصویر وضعیت ناراحت کننده ملی پوش دو و میدانی‌ ناشنوایان

به گزارش سایت خبری پرسون، طارق عبیات گفت: مسابقات قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ اخیرا در تهران برگزار شد و من توانستم در دو ۲۰۰ متر مدال نقره، در دو ۴۰۰ متر با مانع مدال برنز و در ماده های ۴ در ۱۰۰ و ۴ در ۴۰۰ امدادی به دو مدال برنز دست پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی علاقه مندی اش به ورزش، گفت: من ابتدا فعالیتم را با رشته ژیمناستیک آغاز کرد و بعد هم تقریبا دو سال کاراته کار کردم. ۱۴ ساله بودم که به رشته دو و میدانی علاقه مند شدم و در المپیاد آموزشگاه های استان نیز شرکت کردم و توانستم به مدال برسم. از آن سال به بعد در همین رشته فعالیتم را جدی تر دنبال کردم تا این که در سال ۱۳۹۹ به عضویت تیم ملی دو و میدانی ناشنوایان در آمدم.

این دو و میدانی کار ۲۳ ساله خوزستانی افزود: در اولین تورنمنتی که شرکت کردم و در لهستان بود متاسفانه به مدال نرسیدم چون اولین تجربه مسابقات بین المللی من بود ولی خوشحالم که در دومین تجربه در رقابت های آسیا و اقیانوسیه به چهار مدال دست پیدا کرد. البته دارنده چندین مدال کشوری و انتخابی تیم ملی نیز هستم. من باتوجه به اراده ای که داشتم و حمایت خانواده ام که همیشه به من می گفتند "تو می توانی یک ورزشکار ملی پوش شوی"، پیش بینی رسیدن به چنین سطحی را که به مدال آسیایی دست پیدا کنم، داشتم.

وی بیان کرد: پدرم در تمام مسابقات استانی و کشوری و حتی تمرینات، پا به پای من حضور دارد و از من حمایت می کند که جا دارد از تلاش های او و مادرم قدرانی کنم.

عبیات با بیان این که از مسئولان انتظار شرایط بهتری را برای تمرین من مهیا کنند، عنوان کرد: امیدوارم شرایط سخت افزاری بهتری برای رشته دو و میدانی ایجاد شود تا با کمترین دغدغه بتوانم تمرین کنم زیرا در اهواز پیست و دو میدانی وضعیت خوبی ندارد، البته مربی ام و دو و میدانی کاران همکاری لازم را با من دارم. به هر حال امیدوارم شرایط بهتری برای دو و میدانی فراهم شود و اردوهای بیشتری برگزار شود تا تمرینات بیشتری داشته باشم.

وی ادامه داد: ضمن این که از مسئولان انتظار دارم در تامین هزینه کفش و البسه به من کمک کنند. من در حال حاضر دانشجو هستم و تمام هزینه‌ها از خرید مکمل گرفته تا خرید کفش و البسه را پدرم تامین می کند؛ قیمت هر کفش دو و میدانی ۱۴ میلیون تومان است و در این زمینه نیاز به همکاری مسئولان دارم.

دارنده چندین مدال مسابقات دو و میدانی آسیا اقیانوسیه ناشنوایان گفت: من در حال حاضر شغل هم ندارم و امیدوارم شرایط اشتغال من فراهم شود. همچنین باتوجه به این که من از الان در اندیشه حضور در مسابقات جهانی و آسیایی سال آینده هستم، امیدوارم حداقل برای من اسپانسری فراهم شود تا با تامین هزینه های ورزشی‌ام، کمک شود با دغدغه کمتری تمرین کنم و بتوانم به هدفم برسم.

منبع: ایسنا

560910