پخش مستندهایی درباره «سرداران روستا» از شبکه افق

مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، علمی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
تصویر پخش مستندهایی درباره «سرداران روستا» از شبکه افق

به گزارش سایت خبری پرسون، مجموعه مستند «سرداران روستا» درباره رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس است که از روستاها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گام نهادند و برای دفاع از میهن اسلامی، جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

این مجموعه مستند به تهیه کنندگی حسین همایونفر و کارگردانی پناه بر خدا رضایی، شنبه ۱۱ آذر تا جمعه ۱۷ آذر ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد و ۱۳ به روی آنتن می‌رود.

«نسل سوم»» پرتره‌ای از فرزندان شهدایی است که در حوزه کار و فعالیت خود افراد موفقی هستند و به نوعی مسیر پدر را طی می‌کنند. این مجموعه مستند ۲۶ قسمتی به تهیه‌کنندگی محمد حسین وزیری تولید شده و شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

همزمان با نزدیک شدن به روز دانشجو، مجموعه مستند ۶ قسمتی «این یک اعتراض است» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی محمودی از شنبه ۱۱ آذر ساعت ۲۲ و تکرار آن روز بعد ساعت ۴ بامداد و ۱۵ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

«مرزهای عاشقی» عنوان مجموعه مستندی است که زندگی شهدای مدافع حرم از جمله شهید «الله دادی»، شهید «حججی» و شهید «محمدخانی» را به تصویر می‌کشد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه ۱۱ آذر تا تا پنجشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۴:۳۰ به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «فناورانه» به تهیه‌کنندگی صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف روایت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» با محوریت تبلیغ و ترویج مهارت‌های مختلف نیز دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «جاسوسان صنعتی» روایتگر پرونده‌هایی است که طی آن جاسوسی‌های بزرگی در حوزه‌های صنعتی توسط برخی کشورها رخ داده است. قسمت اول این مستند سه شنبه ۱۴ آذر ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می شوند.؛ مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می رود.

مستند مسابقه «ضد گلوله» به کارگردانی مجید عزیزی و مهدی ماهان و تهیه کنندگی حسین افشار، در هر فصل ۱۰ شرکت کننده در دو گروه ۵ نفره حضور دارند. این مستند مسابقه شامل آیتم‌های رزمی و نظامی است که در آن از سلاح جنگی با گلوله‌های گازی استفاده شده است. علاقه مندان می‌توانند این مستند مسابقه را از شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد و ۷ صبح از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «ایرانگرد» جمعه ۱۷ آذر ساعت ۲۲ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

منبع: ایرنا

560653