ضرورت تبیین آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاوره را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) آغاز می‌شود.
تصویر ضرورت تبیین آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر تجلی نیا اظهار داشت: مدیران مدارسی که مشاور ندارند با مراجعه به سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، یک نفر را به عنوان رابط مشاوره تعریف می‌کنند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۷۱ نفر نیز در بخش همیار مشاور آموزش می‌بینند تا در سامانه نماد، دانش آموزان نیازمند خدمات دریافت راهنمایی و مشاوره را راهنمایی کنند.

تجلی نیا گفت: برای ایجاد انگیزه در بین همکاران آموزگاری که غربالگری را انجام می‌دهند، در بخش نماد، پایش گواهی را مدنظر داریم و براساس شاخص‌هایی مشخص به افراد گواهی اعطا می‌کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید آسیب‌های فضای مجازی را برای دانش آموزان مشخص کنیم، ادامه داد: تلاش داریم در این راستا اقداماتی انجام دهیم که دانش آموزان آسیب های فضای مجازی را بشناسند.

طاهره فضائلی معاون دفتر مشاوره وزارت آموزش و پرورش آبان سال گذشته با اشاره به کمبود ۴۵ هزار مشاور در مدارس کشور گفت: بیش از ۱۸۲ هزار دانش آموز در سراسر کشور در یک سال اخیر توسط ۱۳ هزار و ۶۰۰ مشاور خدمات مشاوره دریافت کردند.

منبع: ایرنا

560607