ضرورت ایجاد اجماع جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: جامعه بین‌الملل باید آمریکا را تحت فشار قرار دهد که فوری تمامی تحریم‌های غیرقانونی خود را علیه دیگر کشورها لغو کند.
تصویر ضرورت ایجاد اجماع جهانی علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در سمینار مجازی بررسی آثار اقدامات قهرآمیز یک جانبه با حضور گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: یکی از ویژگی‌های تاریخ معاصر، گرایش چند کشور به‌ویژه آمریکا به اعمال اقدامات قهری یکجانبه علیه کشورهای هدف در راستای نیل به اهداف سیاست خارجی خود است.

غریب آبادی بیان داشت: اقدام‌های قهری یک جانبه کشورهایی مانند آمریکا اعمال غیرقانونی هستند که به صورت یک جانبه تحمیل شده و به طور جمعی با اراده یا با زور اجرا می‌شوند.

وی افزود: آمریکا از این اقدام‌ها به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری یا وادار کردن به تغییر در سیاست کشورهای دیگر استفاده می‌کند.

غریب آبادی تأکید کرد: تحریم‌های یک‌جانبه باعث مرگ‌های خودسرانه و گسترده در اثر گرسنگی شده اند. این بدان معناست که ایجاد سازوکارهایی برای پاسخگو کردن دولت‌های واضع تحریم باید بخشی از هر گفتمان قانونی معتبر در مورد اقدامات قهری یک جانبه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: اقدامات قهری یک جانبه، با حق توسعه نیز در تضاد هستند. تحریم‌های یک جانبه، فعالان اقتصادی را از انجام تجارت عادی با کشور هدف باز می‌دارد و مانع توسعه زیرساخت‌های صنعتی و انتقال فناوری می‌شود. تحریم‌های یک جانبه همچنین با نقض حق آموزش افراد، بر حق توسعه تأثیر منفی می‌گذارند.

وی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی این گونه اقدام‌های جنایتکارانه را مردود اعلام کرده و از ایالات متحده بخواهد که تمامی تحریم‌های غیرقانونی خود را فوراً لغو کند. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به ایجاد یک اجماع جهانی علیه چنین اقدامات غیرانسانی کمک کنند.

منبع: فارس

560347