دیدار غریب آبادی با وزیر خارجه و نائب رئیس اول پارلمان عراق

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر که به دعوت شورای عالی قضایی عراق به این کشور سفر کرده است، در ادامه دیدارهای رسمی خود با فواد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

تصویر دیدار غریب آبادی با وزیر خارجه و نائب رئیس اول پارلمان عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، در این دیدار، طرفین بر ضرورت تداوم و توسعه همکاری‌های دو کشور از جمله در حوزه حقوقی و قضایی، مقابله مشترک با تروریسم و گروهک‌های تروریستی و تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان تاکید کردند.

غریب‌آبادی، همچنین در ادامه دیدارهای رسمی خود با نائب رئیس اول پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که تعدادی از نمایندگان عراقی از فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف نیز حضور داشتند، غریب‌آبادی با تشریح اهداف سفر خود در سه حوزه تعمیق همکاری‌های قضایی بین دو کشور، مقابله با تروریسم و پیگیری فرایند رسیدگی به پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان، بر نقش برجسته و مهم تعاملات پارلمان‌های دو کشور برای توسعه روابط فی‌مابین در تمامی حوزه‌ها تاکید و خواهان نقش فعال تر پارلمان عراق در این حوزه‌ها شد.

محسن مندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان نیز در این دیدار بر ضرورت تکمیل تحقیقات مربوط به ترور جنایتکارانه رهبران پیروزی و همراهان آنان و سلاح‌های درگیر در این واقعه خیانتکارانه در بغداد با هدف تعقیب قضایی مرتکبان و پاسخگو نمودن آن‌ها در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد.

مندلاوی همچنین مواضع ایران در جریان جنگ عراق علیه تروریست‌های داعش و حمایت مادی و معنوی و فداکاری‌های ایران را تحسین و بر اهمیت تداوم همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم و فعال کردن روابط دوجانبه در سطوح پارلمانی، اقتصادی، سیاسی و قضایی و همچنین هماهنگی مواضع در مجامع بین المللی تاکید کرد.

دیگر نمایندگان پارلمان عراق نیز در این دیدار ضمن اذعان به این که حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از عراق و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی برای ریشه کنی تروریسم فراموش ناشدنی است، گفتند: برای کشف حقایق پرونده جنایت تروریستی و مجازات جنایتکاران، در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ ما هم دغدغه مبارزه با تروریسم داریم و در این حوزه باید با هم همکاری داشته باشیم.

460670